طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار به مجلس برگردانده شد

به گزارش رکنا، هادی طحان نظیف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در جلسه اخیر شورای نگهبان « طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار » مورد بررسی قرار گرفت و پس از انجام مباحث فراوان، با توجه به وجود برخی ابهامات و ایرادات جزیی نسبت به برخی از اجزای آن، جهت اصلاح و رفع این موارد به مجلس محترم برگردانده شد.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۴ شهریور با کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۲۰۳ رأی موافقت کردند.

براساس این طرح، دولت مکلف می‌شود در راستای ایجاد شفافیت اطلاعات در مورد قوانین و مقررات حوزه کسب‌وکار، پایگاه اطلاعات کسب‌وکار را ارتقا دهد.

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار چیست؟

ماده ۶ این طرح، یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش‌های طرح است. این ماده به شرح زیر است:

ماده ۶- تبصره ماده (۱) قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کرده اند، قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

کدخبر: 737274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟