در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشید تا پست مهم داده شود

محمدعلی نمازی درباره روند خویشاوندسالاری در میان جریان اصولگرایی بعد از یکدست شدن قوا، آن هم درحالی که این جریان خانواده هاشمی و روحانی و سایر مسئولان را مورد شماتت قرار می‌دادند که چرا از اقوام خودشان در سمت‌های استفاده می‌کنند، گفت: در کشور هنگامی که شایسته‌سالاری نباشد افرادی روی کار می‌آیند که بتوانند رابطه بهتری با کسی که در رأس کار است، برقرار کنند.

وی تاکید کرد: هنگامی که موضوع ظابطه‌مندی و شایسته‌سالاری کنار می‌رود و رابطه جای آن‌ها را می‌گیرد، فامیل‌ها، شریک‌ها، هم جناحی‌ها و هم‌بندی‌ها روی کار می‌آیند و دیگر شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: ریشه شایسته‌سالاری اصل دموکراتیک و جمهوری بودن نظام است که فقدان این عدم شایسته‌سالاری است. بی‌شک بدون وجود این فاکتور، چرخش و گردش قدرت و مدیریت با خواست، اراده و رأی مردم صورت نمی‌گیرد و عوامل دیگری در انتخابات وارد می‌شوند که این امر باعث می‌شود انتخابات از آن هویت اصلی خودش که چرخش قدرت با خواست و اراده مردم است، خارج شود.

نمازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که به قانون اساسی خودمان و اصل ۵۶ بازنگردیم و بعد جمهوریت نظام را تحکیم و تقویت نکنیم چنین اقداماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی هستند افرادی که ممکن است یک مقداری رابطه در انتصاب‌شان وجود داشته باشد اما ادعایی ندارند ولی این جمعی که امروز در رأس قوه مجریه قرار گرفتند شعار و ادعاشان این است که  ما می‌خواهیم از رابطه بازی جلوگیری کنیم و از ارجحیت رابطه بر ظابطه بپرهیزیم و اتفاقا مشاهده می‌کنیم بلعکس عمل می‌کنند یعنی ظابطه تحت الشعاع رابطه قرار گرفته است و فامیل‌بازی بسیار پررنگ شده است برای همین اساس است که امروز در جامعه جوک شده که باید فرزند و داماد سیاسیون باشی که پست مهم داده شود.

وی درباره این‌که این دست اقدامات(خویشاوند‌سالاری) چه تاثیری بر اعتماد عمومی جامعه به دولت و حاکمیت می‌گذارد، گفت: قبل از این که این دولت بر سر کار بیاید مقام معظم رهبری فرمودند که به اعتماد بین دولت و ملت آسیب وارد شده است و باید احیا شود و یکی از پیش زمینه‌هایی که آقای رئیسی به میدان آمدند و این انتخابات برگزار شد این بود که اعتماد بین دولت و ملت احیا شود.

منبع : ایلنا

 

کدخبر: 735887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟