طلاب باید سرمایه توحید علمی را به عینی تبدیل کنند

 

به گزارش رکنا از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در آئین تجلیل از مبلغان و ائمه جماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه دونوع توحید علمی و عینی داریم، اظهار داشت: باید همه توان خود را بکار بگیریم که توحید علمی را به توحید عینی منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه چنانچه برای اثبات خداوند نیاز به واسطه داشته باشیم باید به اسناد معتبر استناد کنیم، ادامه داد: در این زمینه باید در ابتدا خود خداوند را به چشم دل ببنیم تا بتوانیم با استفاده از واسطه‌ها دیگران را نیز هدایت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آنهایی که به عینیت خدا را می بینند نیاز به استدلال ندارند، افزود: برای آنهایی که نیاز به استدلال دارند طلاب و ائمه جمعه باید با مطالعات قوی و تبدیل سرمایه توحید علمی به توحید عینی این اقدام را انجام دهند.

وی تصریح کرد: سرمایه طلبه‌ها توحید علمی است که در وجود امامان معصوم (ع) بوده و امروز در وجود رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله مهدوی با تاکید بر اینکه وجود امامزادگان خورشید است، افزود: این امامزادگان ما را به خدا وصل می کنند اما در این بین باید توجه داشت که امام رضا (ع) شمس الشموس است که همه امامان را به ما معرفی کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغ اسلام به صورت گسترده در جامعه از دوران امام رضا (ع) آغاز شد، ابراز داشت: طی دو سالی که حضرت مشهد بودند معارف ایشان به کل جهان منتشر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: هر آنکس که به توحید اعتقاد  دارد و پیامبر (ص) را دوست دارد پشتوانه‌ای برای انقلاب اسلامی است و باید این سرمایه‌ها را در کشور حفظ کنیم تا به موفقیت برسیم.

اصفهان-بهمن راعی

 

کدخبر: 699031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟