استانی با سابقه تاریخی و درخشان استان خوزستان نباید مشکل بیکاری داشته باشد

photo_2021-10-28_09-08-51

به گزارش رکنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز پنجشنبه ششم آبان در سومین سفر استانی خود به همراه یک هیئت از مقامات عالی‌رتبه قضایی وارد استان خوزستان شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه شهید سلیمانی اهواز مورد استقبال مسئولان و مقامات استان خوزستان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان قرار گرفت و طی سخنانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان خوزستان از ابعاد مختلف مثال‌زدنی است، گفت: خداوند عنایت کرده این استان در طول قرون متمادی مدافع حریم اهل بیت، دین و ارزش‌های دینی بوده و هست.

رئیس قوه قضائیه با تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران استان خوزستان تصریح کرد: مردم خوزستان همواره در مقاطع مختلف در مقابل مهاجمان بیرونی و توطئه‌ها ایستادگی کرده و مدالی که حضرت امام خمینی(ره) به  مردم این استان دادند، مدالی بی‌مانند بود که فرمودند مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: استان خوزستان با سابقه تاریخی درخشان و افتخارات و امکانات مادی گسترده‌ای که دارد، قطب دوم اقتصادی کشور است و نباید بیکاری در آن باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که مردم استان خوزستان سزاوار بهترین خدمات هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی مشکلات وجود دارد که باید دست به دست هم دهیم تا آنها را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به همدلی قوای سه گانه و همه دستگاه‌ها و نهادها برای خدمت رسانی به مردم افزود: امروز همه مسئولان، اعم از مسئولان دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه مصمم هستند که تمام توان خود را برای رفع مشکلات کشور به ویژه استان خوزستان به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر گزارش‌هایی که همکارانم درباره وضعیت استان خوزستان تهیه کردند که آنها را به دقت مطالعه کرده‌ام، مصمم شدم با سفر به استان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات منطقه قرار گیرم تا در حد مقدور و ممکن مشکلات قضایی و دیگر مشکلاتی که قوه قضائیه می تواند برای حل آنها به دیگر دستگاه‌ها کمک کند مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای برای انجام سفر کاری یک روزه صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی اهواز وارد استان خوزستان شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش رکنا، رئیس قوه قضائیه در این سفر قرار است در جلسات متعددی با گروه‌های مختلف شرکت کند. همچنین معاونان و سایر مسئولان ارشد قوه قضائیه نیز در این سفر حضور دارند و به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنند.

در این سفر، معاون اول قوه قضائیه و همچنین رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز استان خوزستان با مردم دیدار چهره به چهره خواهد داشت و به منظور بررسی مطالبات و درخواست‌های مردمی مرتبط با دستگاه قضائی، مراکزی به منظور دریافت مکاتبات و نامه‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

همچنین وضعیت رسوب و ترخیص کالاهای وارداتی از طریق بندر امام خمینی (ره) با حضور دادستان کل کشور در محل این بندر مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این سفر وضعیت انبارهای اموال تملیکی موجود در خوزستان را بررسی خواهد کرد و معاون نیروی انسانی قوه قضائیه نیز روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک قضائی واقع در کیانشهر اهواز را بررسی می‌کند.

سفرهای رئیس قوه قضائیه به کجاست؟

 

علاوه بر این معاون قضائی قوه قضائیه به آبادان و خرمشهر، و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سخنگوی قوه قضائیه به اندیمشک سفر می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه نیز به مسجدسلیمان، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه به شهرستان کارون، و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح به دزفول سفر خواهند کرد.

رئیس قوه قضائیه در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضائی، صنعتگران و کارآفرینان، و اقشار مختلف مردم به صورت جداگانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین بخش دیگری از سفر رئیس قوه قضائیه به نشست بررسی فعالیت شرکت هفت تپه اختصاص دارد.

محسنی اژه‌ای در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری و همچنین شورای قضائی استان حضور خواهد داشت و در انتها از طریق شبکه سیمای خوزستان با مردم صحبت می‌کند.

کدخبر: 734097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟