قانون اعلام اموال مسئولان لازم الاجرا است / دو نفر لیست اموال خود را به دستگاه قضا نداده‌اند

ذبیح الله خداییان در ادامه  نشست خبری امروز(چهارشنبه) درباره پرونده روحانی رییس جمهور سابق و یا دیگر مسولان دولت قبل به قوه قضاییه شده است؟ اگر شکایت شده از سوی چه کسانی بوده است و شکایت نمایندگان مجلس در زمینه عملکرد دولت دوازدهم به کجا رسید؟ گفت: دستگاه قضایی در رسیدگی به گزارشات  به مقام و موقعیت افراد توجه نمی کند و تبعیضی قایل  نمی شود و هر گزارشی که واصل شود طبیعتا برخورد می شود.

وی افزود: در خصوص رییس جمهور محترم  سابق اگر چنانچه گزارشی تهیه شود با توجه به این که روحانی هستند به دادگاه ویژه روحانیت ارسال می شود و باید از آن مرجع سوال شود. طبق بررسی که داشتیم در این خصوص پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص سفر استانی رییس دستگاه قضااظهار کرد : روز پنج شنبه سفر ریاست قوه قضاییه به استان شهید پرور خوزستان را داریم و در این سفر، مسولان عالی قضایی ریاست قوه قضاییه را همراهی می کنند.

قانون اعلام اموال مسئولان لازم الاجرا است

خدائیان  در نشست خبری امروز در پاسخ به سئوال " رکنا " مبنی براینکه براساس مصوب قانونی سران قوا ، وزرا ، معاونین و مدیران ارشد نظام باید لیست دارایی ها و اموال خود به دستگاه  قضا ارائه نمایند گفت : این قانون لازم الاجرا هست و همان طور که که مسئولان باید در ابتدای کار لیست اموال خود را اعلام کنند باید در پایان کار هم لیست اموال را ارائه دهند، در ارتباط با مسئولان قبلی هنوز دو نفر لیست اموال خود را ارائه نداده‌اند. البته اعلام شده است که مسئولان فعلی هم باید هرچه سریع‌تر دارایی‌های خودشان را اعلام کنند.

وی افزود : سامانه ای در این خصوص راه اندازی شده که مسئولین اموال خودشان رادر آنجا اعلام کنند . همچنین معاون اول دستگاه قضا درنامه ای به آقای مخبر معاون اول رییس جمهور این نکته را یاد آور شده است که وزرا ومسئولین کنونی دارایی ها شان را اعلام کنند که تعدادی نیزاین کار انجام داده اند.

هیچکدام از همکاران قضایی به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی ندارند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص  اظهارات یکی از مجریان تلویزیون مبنی بر اینکه قوه قضائیه به اطلاعات افراد و شماره تلفنشان دسترسی دارد، گفت: افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام می‌کنند اطلاعاتشان را در سامانه بارگذاری می‌کنند، اما هیچکدام از همکاران ما ( قضایی ) به اطلاعات خصوصی افراد دسترسی ندارد. اگر شخصی دارای پرونده باشد و نیاز باشد تا سابقه‌اش احراز شود، حتماً باید شماره پرونده قید شود تا به اطلاعات آن پرونده و مورد خاص دسترسی پیدا شود. اینطور نیست که هر کارمند یا قاضی به اطلاعات تمام شهروندان دسترسی داشته باشد. در سازمان ثبت که بنده رئیس سازمان هستم، دسترسی به اطلاعات مردم ندارم. در سیستم قضایی هم شعب فقط به اطلاعات خاصی که در آن پرونده هست، دسترسی دارند. همکاران ما دسترسی خاصی به اطلاعات مردم که در سامانه های قضایی هستند، ندارند.

اختلاف سارمان غذا و دارو و گمرک و دپو شدن سرم‌ها در گمرک

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اختلاف سارمان غذا و دارو و گمرک و دپو شدن سرم‌ها در گمرک تاکید کرد: بعد از طرح این ادعا و بروز این اختلاف بلافاصله معاون دادستانی کل کشور و همچنان دادستان تهران از گمرک و کالاهای دپو شده بازدید به عمل آوردند و پیگیری‌های لازم انجام شد. مقرر شد اگر چنانچه دارویی وارد کشور می‌شود به جای این در انبارها دپو شود بلافاصله تحویل وزارت بهداشت شد در نتیجه هزار تن دارو و ۷۰۰ تن سرم تحویل وزارت بهداشت داده شد

بررسی ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی روی سه هزار بیمار کرونایی

سخنگوی دستگاه قضا در ارتباط با بررسی ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی روی سه هزار بیمار کرونایی از سوی رئیس سازمان بازرسی گفت: رئیس سازمان بازرسی بعد از اینکه یکی از مسولین سابق این موضوع را مطرح کردند شخصا موضوع را پیگیری کردند و ان مسول موضوع را به شخص دیگری ارجاع دادند، و آن شخص نیز منکر چنین موضوعی شده بود. بعد از پیگیری از وزارت بهداشت نیز به نتیجه ای نرسیدند و اظهار کردند چنین موضوعی صحت نداشته است.

کدخبر: 733774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟