ابراز نگرانی امیرعبداللهیان از رشد داعش و گروه‌های تکفیری در افغانستان

به گزارش رکنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش را دیرینه و قدیمی خواند و تصریح کرد: ما برای این روابط اهمیت زیادی قائل هستیم.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری در زمینه افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، از اهدای محموله واکسن از سوی اتریش به کشورمان قدردانی کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه مقابله با همه‌گیری و تامین واکسن کرونا شد.

وی همچنین برخورد مسئولانه‌تر اتحادیه اروپا در قبال حقوق بی‌جاشدگان افغانستان ی را مورد تاکید قرار داد و با محکوم‌کردن اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان، رشد داعش و گروه‌های تکفیری در افغانستان را خطرناک توصیف کرد.

پتر لاونسکی دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با تجلیل از رابطه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همه طرف‌ها برجام احیا شود.

وی همچنین اقدامات تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و اتریش نگرانی‌های مشترکی در مورد داعش دارند.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش همچنین حمایت کشورش از نشست‌های همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور را مورد تاکید قرار داد.

 

 

 

کدخبر: 730459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟