منتظری: اقدامات باید متناسب با نیازهای روز انجام شود

به گزارش رکنا، به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جریان بازدید از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از فعالیت‌های در دست اقدام تقدیر وبر لزوم استمرار این‌گونه اقدامات تاکید کرد.

دادستان کل کشور که در جریان بازدید ازچند ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد سخن می‌گفت، ضمن گفت‌وگو با قضات،کارکنان و مراجعان، با تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند در دست اقدام در زمینه دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرایم افزود: در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی همواره بر تسهیل امور مراجعان محترم در چارچوب قوانین و مقررات تاکید شده و در این زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین می‌تواند بسیار اثربخش باشد و در مشهد نمونه‌های خوبی از اینگونه اقدامات قابل مشاهده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ارتقای آگاهی‌های عمومی گفت: بسیار مهم است که مسائل و مفاهیم حقوقی به زبان ساده برای مردم بازگو شده تا مؤثر واقع شود و در این زمینه رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

منتظری با اشاره به روایات متعدد در زمینه اهمیت خدمت به مردم گفت: کار برای مردم با نیت الهی دارای آثار و برکات معنوی فراوانی است که باید سرلوحه فعالیت‌های مسئولان قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به جایگاه نظارتی دستگاه قضا در زمینه حسن اجرای قانون تاکید کرد: مدیران از انجام هرگونه اقدامی که موجب تحمیل هزینه به بیت المال می‌شود باید جدا پرهیز کرده و به‌دنبال تسهیل امور مردم باشند.

وی با اشاره به لزوم استمرار حرکت تحولی در دستگاه قضایی گفت: تلاش زیادی در این راستا از جمله در زمینه الکترونیکی کردن فرایندهای دادرسی در حال انجام است و کارهای ارزشمندی در این بخش در حال اجراست بر این اساس واحدهای قضایی باید نسبت به هم‌افزایی و انتقال تجربیات نوآورانه و مبتکرانه خود اقدام کنند.

منتظری افزود: کارها باید با انگیزه بالا و مسئولانه پیگیری و به انجام برسد تا شاهد حل مشکلات ‌باشیم و در این زمینه به نیروی انسانی باید به مثابه یکی از مهمترین ارکان تحول و تعالی سازمانی نگریسته شود و بحمدالله دستگاه قضایی از این منظر در بردارنده سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اقدامات باید متناسب با نیازهای روز انجام شود./ فارس

کدخبر: 727886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟