مراسم تشییع پیکر خلبان محققی برگزار شد

به گزارش رکنا به نقل از ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ، امیر سرتیپ حسن شاه صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش و فرمانده سابق نهاجا، امیر سرتیپ بقایی فرمانده اسبق نیروی هوایی و تنی چند از خلبانان و همرزمان سرتیپ دوم خلبان محققی حضور داشتند.

همچنین پیام تسلیت سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این مراسم قرائت شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر محققی از خلبانان و نخبگان پروازی و از نام آوران نیروی هوایی ارتش به دلیل جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس و کهولت سن پس از طی یک دوره بیماری در ین ۷۸ سالگی در بیمارستان بعث نهاجا دار فانی را وداع و به یاران شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ منوچهر محققی متولد ۱۳۲۲ در شهر تبریز و خلبان هواپیمای اف ۴ که در سال ۱۳۵۹ در یک ماموریت برون مرزی در منطقه بصره مورد اصابت پدافند هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و به درجه جانبازی نائل آمد.

وی دارای رکورد ۱۸۲ سورتی پرواز برون مرزی (Special Mission) است و با بیش از سه هزار ساعت پرواز با فانتوم از این نظر در ایران و خاورمیانه رکورددار است.

امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر فرمانده دسته ۴۰ فروندی پروازی از پایگاه بوشهر در عملیات ۱۴۰ فروندی کمان ۹۹ در روز یکم مهرماه سال ۱۳۵۹ ( کمتر از ۱۵ ساعت پس از آغاز هجوم هوایی عراق) بود که در این عملیات فانتوم ها و تایگرهای پایگاه های شکاری تهران، بوشهر، همدان، تبریز و ... با پشتیبانی هواپیماهای شکاری اف ۱۴ تامکت، اکثر پایگاه های شکاری نیروی هوایی عراق و بسیاری از مراکز نظامی و صنعتی دشمن را در یک روز مورد حمله قرار دادند.

کدخبر: 726092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟