ابراز نگرانی وزیر خارجه کره جنوبی در خصوص منع ورود کالاهای کره ای به ایران

به گزارش رکنا، در تماس تلفنی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) «چانگ ایی ینگ» وزیر امور خارجه کره جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، آخرین تحولات مربوط به دسترسی کشورمان به پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با تمجید از روابط دوستانه دو کشور در دهه‌های گذشته، بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط تاکید کرد.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک‌های کره جنوبی به شدت انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی کشورمان به اموال خود در کره، در مسیری خارج از بن‌بست حاضر که به دلیل تبعیت از  مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی کشورمان به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت‌های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشردوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیرقابل تحمل است.

«چانگ ایی ینگ» وزیر امور خارجه جمهوری کره نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و اظهار کرد: همچنان پیگیر دسترسی کشورمان به منابع مالی خود در کره خواهد بود.

وی همچنین از خبر منتشر شده در خصوص منع ورود کالاهای کره‌ای به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به این موضوع شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 725682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟