تحقق شعار دولت مردمی  رئیسی در نخستین روزهای خدمت

به گزارش رکنا، دولتمردان تازه نفس به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین اقدام و در نخستین روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی و همزمان با هفته دولت ، ضمن حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان های رهبر فقید انقلاب اسلامی و تجدید میثاق کردند.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی و اعضای هیات وزیران همچنین با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و یادگار امام را گرامی داشتند و در ادامه با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کردند و در پایان در مجتمع عروجیان بهشت زهرا(س) حضور یافتند.

اعضای هیات وزیران سپس با شرکت در نخستین جلسه هیات دولت سیزدهم با امضای «عهدنامه مدیران دولت مردمی» خود را به اصول و ارزش های دهگانه که برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است، متعهد و موظف کردند.

  خوزستان نخستین مقصد دولت مردمی پس از گذشت یک روز از آغاز به کار بود که از دقایق اولیه صبح روز جمعه پنجم شهریورماه آغاز شد، در این سفر که آیت الله سید ابراهیم رییسی را سردار احمد وحیدی وزیر کشور، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می کردند، وی از پروژه فاضلاب شهری اهواز و بیمارستان و بخش بیماران کرونایی رازی اهواز بازدید کرد و در ادامه  پروژه آبرسانی به منطقه محروم جفیر در استان خوزستان بهره برداری شد.

وی همچنین با یک فروند بالگرد از منطقه رُفیّع در شهرستان هویزه، تالاب هورالعظیم، تاسیسات نفتی مستقر در تالاب، و وضعیت آب رودخانه‌های کرخه نور و رودخانه نیسان دیدن کرد تا از نزدیک وضعیت هورالعظیم و رودخانه کرخه نور را بررسی و مشکلات را رصد کند تا تصمیمات نهایی در دولت اتخاذ شود.

رییسی در ادامه برای اطلاع از مشکلات و کمبودهای منطقه جفیر از توابع شهرستان هویزه، بین مردم این روستا رفت و از نزدیک جویای وضعیت و مشکلات این منطقه شدند.

شرکت در نشست با سران عشایر استان خوزستان از دیگر برنامه رییس جمهوری بود و در نهایت با حضور در نشست شورای اداری استان خوزستان به سفر یک روزه خود به این استان پایان داد.

قول‌های رییسی به مردم خوزستان و دستورات لازم به وزرا

رییس جمهور قول داد: تمام توان خود را برای رفع کمبودها و مشکلات مردم به خصوص در بخش درمان بیماری کووید ۱۹ در خوزستان که امروز یکی از استان های بحران زده است به کار خواهد گرفت.

رییسی همچنین نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی های بخش مراقبت های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.

وی در بیمارستان رازی اهواز نیز به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی پیگیری های لازم را به عمل آورد.

رییس جمهوردر بازدید از کارگاه جمع آوری فاضلاب اهواز در کوی ملت (کوروش) دستورات لازم را برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز از جمله افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین زمان یک ماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آب های سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی و اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه به ویژه در نقاط بحران زا و نیز کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز صادر کرد.

وی در آیین افتتاح آبرسانی به منطقه محروم جفیر در استان خوزستان هم گفت: موضوع اشتغال یک مسئله محوری برای دولت سیزدهم است و تمام تلاش را برای رفع مشکل بیکاری در خوزستان و سایر شهرستان ها به کار خواهیم گرفت.

دیگر محور سخنان رییس جمهوری در خوزستان

- با توجه به شرایط خاص استان خوزستان و برای رفع مشکلات موجود نیازمند استقرار مدیران در استان هستیم و مدیران پروازی نمی توانند بر مشکلات استان فائق آیند.

- مدیران پروازی باید از چرخه مدیریت استان خوزستان حذف شوند و به هیچ عنوان نمی پذیرم که مدیری در استان خوزستان پروازی باشد و این در برخی دیگر از استانها هم باید انجام شود و مدیران پروازی از چرخه مدیریت حذف شوند.

خسرو مبشر, [28.08.21 10:32]

- یکی از کارهایی که باید در اولویت قرار گیرد نظارت علی الدوام بر کارهاست که بایستی با جدیت انجام شود؛ این نظارت هم باید از درون دولت انجام شود و مدیران دولتی نظارت قوی بر کارها شود البته دستگاههای نظارتی بیرون از دولت مانند دیوان محاسبات وسازمان بازرسی هم وظیفه نظارتی خود را انجام خواهند داد که این نظارت برون سازمانی است.

- در ارتباط با به کارگیری از ظرفیت های خالی صنایع و واحدهای تولیدی باید اهتمام جدی صورت گیرد و همچنین کارخانجات و واحدهای تعطیلی یا نیمه تعطیل باید در جهت تولید مجددا احیا و در چرخه اقتصاد قرار گیرند تا هم مشکل بیکاری جوانان حل شود و هم اقتصاد کشور شکوفا شود.

- موضوع صنایع تبدیلی و فرآوری در بخش کشاورزی باید با جدیت دنبال و پیگیری شود؛ لذا این حوزه نیز زمینه ساز ایجاد فرصت های شغلی متعددی در استان خواهد شد.

- استان خوزستان مردم بسیار خوبی دارد و آنها حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند.

- ما نسبت به همه مردم کشور وظیفه داریم ولی نسبت به مردم خوزستان وظیفه مضاعف داریم.

- دولت به مشکلات خوزستان در بحث کرونا به طور ویژه رسیدگی خواهد کرد و تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر از این پیک بیماری عبور کنیم.

-  مردم خوزستان به ویژه روستاییان در تمامی مسایل و مشکلات خوش درخشیدند و وظیفه دولت به عنوان خدمتگذار این است که در خدمت مردم باشد.

- دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات در مناطق خوزستان انجام خواهد داد و تمامی امکانات و توان خود را برای بهبود هر چه بیشتر منطقه به کار خواهد گرفت.

- استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در خوزستان برای تحقق رشد اقتصادی این استان ضروری است و در همین راستا شورای راهبردی خوزستان تشکیل می شود تا از این طریق دولت با عملکرد بهتری به مشکلات این استان رسیدگی کند.

- دولت توجه ویژه ای به ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان خوزستان خواهد داشت. بکارگیری ظرفیت های موجود می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد؛ لذا به همین منظور فعال شدن شورای برنامه ریزی خوزستان نیز باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

- استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی موجود بین جوانان خوزستان برای تحقق توسعه در این استان ضروری است و استان خوزستان علاوه بر استعدادهای اقتصادی ، از نیروی انسانی ارزشمند و کاربردی برخوردار است که استفاده از آنها می تواند به رفع مشکلات موجود کمک کند.

- دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است و در این وضعیت، مردم، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دیگر فعالان اقتصادی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و این امر به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر خواهد شد.

- مدتی از صدور حکم در خصوص شرکت نیشکر هفت تپه گذشته است و اجرایی شدن آن نیازمند ساز و کار لازم از جمله نحوه پرداخت حقوق کارگران است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در آغاز کار خود عصر روز پنجشنبه چهارم شهریورماه راهی مشهد مقدس شد، سفر کوتاه اما مفید بود، وی ابتدا به بارگاه مطهر امام هشتم (ع) مشرف شد و در ادامه ضمن بازدید از اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) مشهد روند درمان و خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در این شهر را مورد بررسی قرار داد.

بازدید از مرکز بستری موقت و ترزیق رمدسیویر "بنت الهدی" و مرکز شبانه روزی منتخب‌ کرونای "احمدی" از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در سفر چند ساعته به مشهد مقدس بود.

دکتر عین اللهی همچنین در سفر به خوزستان رییسی را همراهی و از مرکز واکسیناسیون هیات ابوالفضل العباس منطقه زیتون کارمندی، محل واکسیناسیون شهید تندگویان واقع در فلکه پنج نخل، مرکز نمونه گیری شهید فرجوانی اهواز، خانه بهداشت منطقه کوت سیدسلطان شهر شیبان از توابع شهرستان باوی و داروخانه امام جعفر صادق اهواز بازدید کرد.

محورسخنان دکتر عین اللهی در مشهد و خوزستان :

- سرانه های بهداشتی و درمانی کلان‌شهر مشهد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

- تقویت عدالت در سلامت و گسترش خدمات پیشگیری و بهداشتی، تقویت و تجهیز ساختارهای بهداشتی، گسترش و تقویت خانه های بهداشت، نظام شبکه و توجه به برنامه پزشک خانواده، تقویت نظام ارجاع و سلامت الکترونیک، توجه و رسیدگی به مناطق کم برخوردار و محرومیت زدایی از برنامه های دارای اولویت وزارت بهداشت است.

- برای تمامی افراد پس از دریافت ۲ مرحله واکسن، کارت های واکسیناسیون صادر می شود بنابراین لازم است همگان بر اساس فراخوان نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

- روند واکسیناسیون به خوبی در کشور در حال انجام بوده و امیدواریم با همراهی مردم روند بیماری نزولی شود.

- برنامه ما این است که تا دهه فجر امسال همه جمعیت هدف کشور زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار گیرند و در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند میزان مرگ و میر آنها به مراتب پایین تر آمده است.

خسرو مبشر, [28.08.21 10:32]

- خانه های بهداشت روستایی مشکلات زیادی دارند لذا یکی از برنامه های دولت توجه ویژه به بحث بهداشت و تجهیزات خانه‌های بهداشت روستایی خواهد بود.

- سیاست ما در دولت آینده با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که به رونق تولید داخلی تاکید دارند، حمایت از کارخانه‌های داروسازی داخل کشور است. نیروهای داخلی از علم ودانش خوبی برخوردار هستند اما نیاز به کمک بیشتری دارند لذا باید به سمتی برویم که دیگر نیازی به داروهای وارداتی نداشته باشیم.

 علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از جمله وزرایی بود که رییس‌جمهوری را در سفر به خوزستان همراهی می کرد، وی در سخنانی گفت: سه طرح بزرگ آبرسانی شامل طرح غدیر، و پروژه‌های آبرسانی شمال شرق و جنوب شرق خوزستان در حال اجراست.

وی بیان کرد: طرح آبرسانی غدیر آب شرب و کشاورزی ۲۶ شهرستان خوزستان را تامین می‌کند و تاکنون آبرسانی به ۱۸ شهرستان انجام شده است.

وی گفت: گام نخست این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده اما آب با کیفیتی نیست لذا پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تعییر پیدا کند اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان بُر هرچه سریع‌تر آب با کیفیت دز را به ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان‌ها رسانده و وارد شبکه کنیم.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از دیگر همراهان آیت الله رییسی در سفر به خوزستان بود که ضمن بازدید و حضور در نشست مدیران و معاونان جهاد کشاورزی خوزستان در سخنانی گفت: در خوزستان یک و نیم میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد و سالانه حدود ۱۷.۵ میلیون تن تولید محصول غذایی و کشاورزی برای کشور در این استان انجام می‌شود.

ساداتی نژاد افزود: خوزستان یک منطقه بسیار با اهمیت در حوزه امنیت غذایی است و سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود به همین منظور طبق دستور رییس جمهوری، نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی خوزستان خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: گذر از کشاورزی سنتی به تجاری و اقتصادی، افزایش میزان بهره‌وری با کشاورزی دانش بنیان، تمرکز زدایی و دادن اختیارات به استان‌ها، افزایش ضریب مکانیزاسیون به ویژه در باغ‌ها، صدور اسناد زمین‌های کشاورزی و ... از اولویت ها و راهبردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مهم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در خوزستان در توسعه کشاورزی این استان گفت:دولت سیزدهم برای اجرای گام دوم این طرح عظیم اهتمام و عزم جدی دارد.

ساداتی نژاد افزود: در صورت اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزارهکتاری، امکان اشتغال ۲۰۰هزار نفر ، تولید سالانه ۳.۵میلیون تن و بازگشت سرمایه به مدت چهار سال فراهم می‌شود و سالانه ۱۵تا ۱۶هزار میلیارد ریال درآمد نصیب کشاورزان خوزستانی خواهد شد.

در ادامه نخستین سفر مسوولان دولت سیزدهم به استان ها سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهوری در امور مجلس روز جمعه (پنجم شهریورماه) همزمان با هفته دولت برای حضور در همایش سالگرد شهیدان رجایی و باهنر به اصفهان رفت.

وی در این همایش با موضوع «شیوه حکمرانی اسلامی بر اساس زندگی و زیست سیاسی شهید رجایی و باهنر و تبیین سیاست‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور و معیشت مردم» گفت: جلوگیری از قانون گریزی باید با مراقبت کامل و بدون ملاحظه و رودربایستی در بین تمامی مسوولان وجود داشته باشد و حکومت علوی نباید امتیاز خاصی را برای افرادی خاص در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه همراهی مجلس در رای اعتماد وزیران بی‌سابقه بود، اظهار داشت:  همکاری مستمر مجلس و دولت می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی گسترده به مردم را فراهم کند.

حسینی تصریح کرد: اعضای کنونی دولت از جمله رییس‌جمهوری روحیه جهادی دارند و بین مردم برای رفع مشکلات گام بر می‌دارد آنان مرفه بی‌درد نیستند.

معاون رییس جمهوری  در امور مجلس با بیان اینکه مردم باید ناظر بر عملکرد دولت باشند، گفت: بر همین اساس هرجا که کوتاهی شد باید امر به معروف و نهی از منکر شهر صورت پذیرد تا شاهد تعلل، رکود و رخوت مانند دوره‌های گذشته نباشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف عالی نظام نیازمند خدمت‌رسانی از سوی هر سه قوا و اتحاد آن‌هاست، تصریح کرد: اگر این چهار سال را بتوانیم به خوبی طی کنیم از پیچ خطرناکی عبور کرده‌ایم.

تجلیل از خانواده مدافعان سلامت، نخبگان و کارآفرینان و دیدار با مردم اصفهان دیگر برنامه‌های معاون رییس جمهوری در امور مجلس در همایش مذکور بود.

 

کدخبر: 715569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟