رئیس جمهور: واردات واکسن توسط بخش خصوصی با استانداردهای وزارت بهداشت تسهیل شود

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  دکتر رییسی بیان کرد: برای بازگشایی مدارس ضروری است ضمن برنامه ریزی برای تداوم آموزشهای مجازی، وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت و درمان پروتکل‌های بهداشتی لازم برای آموزشهای حضوری را نیز تدوین کنند تا در صورت تمهید مقدمات لازم، به صورت تدریجی امکان آموزشهای حضوری نیز فراهم گردد.

رییس جمهور تاکید کرد: برای آغاز آموزش حضوری دانش آموزان لازم است واکسیناسیون کلیه مرتبطان نظام آموزشی در مدارس اعم از معلمان، مدیران، رانندگان سرویسهای مدارس و والدین دانش آموزان نیز به سرعت واکسینه شوند و امکان واکسیناسیون دانش آموزان نیز توسط وزارت بهداشت بررسی گردد.

رئیسی درخصوص بازگشایی مدارس تصریح کرد: باید با زدن واکسن به معلمان،‌ دانش آموزان و حتی والدین آنان، زمینه را برای بازگشایی مدارس آماده کرد و در این راستا باید آموزش و پرورش زیر ساخت های لازم را فراهم سازد و با همکاری وزارت بهداشت و درمان، اصول بهداشتی مربوط به بازگشایی مدارس را تدوین کند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از عموم مردم، اصناف، هیأت‌های عزاداری و نیروی انتظامی در اجرای تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: موفقیت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از دفعات قبلی بیشتر بوده است و موفقیت ۷۰ تا ۸۰ درصدی این طرح براساس گزارش ناجا و وزارت راه و شهرسازی در جلوگیری و ممنوعیت از ترددها قابل توجه است و نشان می‌دهد که بنای مردم بر همکاری جدی در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است و این محدودیتها در حوزه تردد و برخی از مشاغل تا ۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور تاکید کرد: سامانه شاد، امکان بسیار خوبی است که باید همچنان در کنار آموزش حضوری دانش آموزان وجود داشته باشد و آموزش حضوری در کنار آموزش مجازی مکمل یکدیگر هستند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به طرح وزارت بهداشت و درمان نسبت به اعمال محدودیت تجمع در برخی از مراکز غیر از بازار و پاساژها، اظهار داشت: در اعمال این محدودیت‌ها باید مراقبت کرد که کسب و کار مردم دچار مشکل نشود.

دکتر رئیسی با اشاره به گزارش استاندار فارس درخصوص موانع موجود در واردات واکسن، تأکید کرد: واردات واکسن نباید با تأخیر مواجه شود و باید از هر امکانی برای واردات واکسن استفاده کرد و امکان واردات واکسن توسط بخش خصوصی در چارچوب استانداردهای وزارت بهداشت از این جمله است که باید تسهیل شود.

رییس جمهور ضرورت واکسیناسیون زندانیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای بخشی از زندانیانی که واکسن نزدند باید زودتر اقدام شود تا روند واکسیناسیون شتاب بگیرد، ضمن اینکه دادستان کل کشور نیز پیگیری کنند تا زندانی‌ها هر میزان که امکان دارد، بتوانند از مرخصی استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهمیت قرنطینه در مرزها بخصوص مرزهای شرقی کشور، اظهار داشت: استانداران مرزی، اقدامات لازم در این زمینه را با فوریت انجام دهند تا مدیریت بهتر و برتری در کنترل مرزها ایجاد شود.

دکتر رئیسی با قدردانی از تلاش همه استان‌ها، بویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش کادر درمان، اظهار داشت: امیدوارم اقدامات متفاوتی در تولید و واردات واکسن و همچنین تسریع در واکسینه کردن انجام بگیرد تا زندگی مردم به روال عادی باز گردد.

رئیسی با تأکید بر اینکه هیچگونه تأخیری در مسیر واردات واکسن معتبر مورد قبول نیست، افزود: مشکلات احتمالی که منجر به کند شدن واردات واکسن شده باید بررسی و در صورت وجود مشکل به سرعت برطرف شود.

رییس جمهور با اشاره به اعلام آمادگی وزارت راه، تاکید کرد: واردات واکسن باید بدون محدودیت ترابری به صورت مستمر صورت گیرد.

در این جلسه با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا بدلیل تعطیلات اخیر، مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی یک هفته تمدید شد.

پیش از این امروز( یکشنبه ) آخرین مهلت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی تعیین شده بود.

کدخبر: 714019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟