گزارش فارن پالسی از تنش دریایی ایران و رژیم صهیونیستی

به گزارش رکنا، وی معتقد است هر زمان که نمایندگان ایران شامل حزب الله یا حماس انفجاری را در داخل اسرائیل ترتیب دادند، تل آویو باید به ایران حمله کند.

فارن پالیسی نوشت: در تاریخ 26 ژوئن، سفارت ایران در لبنان توئیتی مبهم با تصویر یک کشتی ایرانی منتشر کرد و نوشت: ایران برای ارسال سوخت به لبنان نیازی به تأیید آمریکا ندارد. این توییت به معنای حمل سوخت توسط کشتی ای بود که به سمت لبنان می رفت. وزارت انرژی لبنان از ترس تحریم های ایالات متحده سریعاً درخواست واردات سوخت از ایران را رد کرد. اما برای این کار دیر شده بود، زیرا حدس و گمان ها در مورد یک نفتکش ایرانی در حال عزیمت به بندر بیروت گسترش یافته بود.

در ادامه این مطلب آمده است: تهران کشتی آرمان 114 را با پرچم ایران که حامل نفت خام است به لبنان فرستاده است.

در این توئیت آمده است: حزب الله در حال انجام یک عملیات لجستیکی برای انتقال سوخت ایران به لبنان است.به نظر می رسید این توییت ها گسترش جنگی بین اسرائیل و ایران را نشان می دهد که تاکنون بیشتر در سایه جریان داشت. مهم اینکه، سالهاست که ایران و اسرائیل به حملات تلافی جویانه علیه کشتی های یکدیگر در مدیترانه و فراتر از آن پرداخته اند.

تا کنون بیشتر درگیری ها بر نفت کش هایی تمرکز داشتند که نفت را به مقصد سوریه حمل می کردند. اما حال به نظر می رسد که جنگ در حال گسترش به سمت لبنانی است که به طور فزاینده ای در آستانه سقوط اقتصادی به نظر می رسد.

کدخبر: 707844 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟