ضربه سنگین مقاومت به ارتش اسرائیل / اسارت اسرائیلی ها در کمین موفق رزمندگان مقاومت

شبکه المیادین  گزارش داد، ابوعبیده سخنگوی عزالدین قسام، (شاخه نظامی حماس) در یک پیام صوتی اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی تعدادی از نظامیان ارتش اسرائیل را در یک کمین موفق به اسارت گرفته‌اند.

ابوعبیده گفت که رژیم اشغالگر همچنان به سیاست انتقام کورکورانه و نابودی غزه ادامه می‌دهد و در حال تجربه کردن شکست پشت شکست است.

وی افزود: «همچنان در مناطق نبرد به اشغالگران درس می‌دهیم، آخرین مورد شکست آن‌ها در جبالیا و رفح بود و طی بیش از 2 هفته گذشته دهها عملیات علیه نظامیان اشغالگر در رفح و بیت حانون انجام دادیم».

سخنگوی عزالدین قسام همچنین گفت که ارتش اسرائیل «نبش قبر» در غزه را به عنوان یک دستاورد نظامی و اخلاقی به صهیونیست‌ها عرضه می‌کند.

ابوعبیده در بیان یکی از عملیات‌های مقاومت اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی عصر روز شنبه در اردوگاه «جبالیا» تعدادی از نظامیان اسرائیلی را درون یکی از تونل‌ها کشانده و تعدادی از آن‌ها را کشته و زخمی و تعدادی نیز به اسارت گرفته‌اند.

در این راستا در پی اعلام خبر اسارت چند نظامی رژیم اشغالگر در غزه، شهرهای «دورا» و «صور» و اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» و «نهر البارد» در لبنان و چند اردوگاه دیگر شاهد شادی و سرور اهالی است.

در کرانه باختری نیز از بلندگوهای مساجد صدای تکبیر بلند است و از مردم می‌خواهد تا به خیابان‌ها بیایند. صدای تکبیر از بلندگوهای مسجد الضاحیه در جنوب بیروت نیز شنیده می‌شود.هرچند ارتش اسرائیل به سرعت همچون گذشته اقدام به تکذیب این واقعه کرد، اما عزالدین قسام نیز با انتشارپیام صوتی  عملیات خود، تجهیزات به غنیمت گرفته شده از نظامیان اسرائیلی را نیز به نمایش گذاشت.

حملات همزمان هوایی و زمینی علیه نوار غزه

 حملات همزمان هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وقوع درگیری‌های شدید در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته به صورت شدید شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، بمباران یک ساختمان مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه چندین زخمی برجای گذاشت.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز از حملات هوایی و توپخانه ای شدید علیه اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد.

علاوه بر حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، توپخانه این رژیم نیز به صورت گسترده منطقه‌ای را در بیت لاهیا واقع در شمال این باریکه هدف قرار داد.

وقوع درگیری‌های شدید در کرانه باختری

این در حالی است که رسانه‌های فلسطینی طی ساعات گذشته از حمله گسترده نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری خبر دادند.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیستی که به جنین حمله کردند تمام بیمارستان‌های این شهر را تحت محاصره خود درآوردند.

عناصر صهیونیست علاوه بر محاصره بیمارستان‌های جنین، چندین ساختمان در این شهر را اشغال کرده و تک تیراندازهای خود را بر فراز آنها مستقر کردند.

شبکه الجزیره تاکید کرد که طی ساعات بامداد امروز بعد از حمله نظامیان صهیونیست به جنین، صدای شلیک گلوله و انفجارهای گسترده در این منطقه به گوش رسیده است.

علاوه بر شهر و اردوگاه جنین، اردوگاه الامعری در جنوب رام الله، منطقه البیره، منطقه بیتونیا در غرب رام الله و روستای مادما در جنوب نابلس شاهد حمله نظامیان صهیونیست و بازداشت بی دلیل تعدادی از ساکنان این مناطق بودند.

نیروهای فلسطینی نظامیان صهیونیست را به گلوله بستند

در همین حال رزمندگان فلسطینی برای متوقف کردن تجاوزات نظامیان صهیونیست در کرانه باختری وارد درگیری‌های مسلحانه با این عناصر شدند.

گردان‌های شهدا الاقصی مستقر در نابلس اعلام کرد که رزمندگان وابسته به این گردان‌ها به صورت گسترده با نظامیان صهیونیست که به اردوگاه قدیمی عسکر یورش برده بودند درگیر شدند.

این نیروهای فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست آنها را گلوله باران کرده و با استفاده از نارنجک‌های دستی تجهیزات جنگی متجاوزان را هدف قرار دادند.

گردان‌های شهدا الاقصی تاکید کرد که نیروهای مقاومت با شلیک گسترده گلوله و پرتاب نارنجک عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.

در همین راستا گردان‌های قدس مستقر در جنین نیز اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیست که به این شهر و اردوگاه حمله کردند درگیر شدند.

نیروهای فلسطینی در جنین نیز نظامیان صهیونیست را به گلوله بستند و تجهیزات جنگی آنها را منهدم کردند.

کدخبر: 1001176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟