سیروس همتی از معلمی تا فیلمنامه برای کودکان کار / کن- پامنار دغدغه آقای بازیگر
حجم ویدیو: 71.14M | مدت زمان ویدیو: 00:09:46

به گزارش رکنا، سیروس همتی را شاید بیشتر به نقش آفرینی در سینما و تلویزیون بشناسید اما او دستی بر قلم نیز دارد. حالا او فیلم نامه کن-پامنار را نگاشته است. فیلم نامه ای که روایتگر زندگی پراز رنج کودکان کار است.

به همین بهانه با سیروس همتی در رکنا گفت و گویی داشته ایم. او ماجرا را اینطور بازگو می کند، وقتی همسرم باردار بود، من هم سعی کردم بیشترین زمان را در کنارش باشم. همین فضا بود که باعث شد بیشتر از قبل شروع به خواندن و نوشتن کنم. حالا 14 سال است که به شدت می خوانم و می نویسم.

29 سال معلم بودم

سیروس همتی درباره اینکه چه طور شد برای فیلم کن پامنار شروع به توشتن کرد اینطور گفت: در دهه 70 چندسالی کارمند کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بودم. از آنطرف29  سال است که در مقطع دبیرستان تدریس ریاضی می کنم. در این سالها با کودکان و نوجوانان زیادی سروکار داشتم که بخشی از آنها کودک کار بودند.

احساس قلبی خوبی دارم

آقای بازیگر افزود:وقتی اشکان درویشی که دوستی قدیمی با او دارم  یک پیام صوتی 7 دقیقه ای برای من فرستاد، بارها آنها را گوش دادم تا اینکه توانستم آن را بنویسم. به عنوان نویسنده بارها به من الهام شده و نوشته ام. وقتی فیلم نامه کن پامنار تمام شد و آن را به اشکان درویشی تحویل دادم احساس قلبی ام آن بود که که هرچیزی که باید داشته باشد دارد.

کودک کار معظل نیست

سیروس همتی اضافه کرد: کودکان کار معظل نیستند و در حق آنها اجحاف شده است ، برای کودکان کار کم کاری شده است.

فیلم نامه را بدون حق الزحمه نوشتم

وی در باره اینکه فیلم نامه کن پامنار را افتخاری و بدون دریافت هیچ هزینه ای نوشته است گفت: اشکان درویشی یکی از بهترین دوستان من هستند و از آن طرف ورود خانم فریبا کوثری که در این فیلم حضور پیداکردند کافی است که دست به قلم بشوم. از آن طرف مطئن هستم موفقیت های این فیلم آنقدر زیاد است که جبران می کند.

دوست دارم پولدار شوم

سیروس همتی گفت: دوست دارم پولدار شوم ، نه برای خودم، برای اینکه دوست دارم یه جایی را راه اندازی کنم تا بچه های کار بتوانند بازی کنند، کتاب بخوانند، فیلم کودک ببینند.

 

کدخبر: 733453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟