معروف‌ترین بدلکاران ایران را بشناسید ! / آنها با مرگ می جنگند + اسامی و عکس ها

بدلکار و بدلکاری شاید یکی از پرخطرترین اما هیجان انگیزترین مشاغل باشد. ارشا اقدسی و پیمان ابدی دو بدلکار معروف ایرانی بودند. هر بدلکار برای ایفای نقش جانش را کف دستش می گذارد. بدلکار بودن عشق و علاقه زیادی می خواهد. اما ارشا اقدسی و پیمان ادبی تنها بدلکاران ایرانی نیستند و چند بدلکار معروف دیگر نیز در سیمای ایران فعالی دارند.

به گزارش رکنا، پیمان ابدی و یا ارشا اقدسی شاید معروفترین بدلکاران ایرانی بودند که هر دو  مرد بدلکار معروف کشورمان در سانحه صحنه فیلم برداری جانشان را از دست دادند. اما ایران، بدلکاران دیگری نیز دارد که شاید تا به امروز نام آنها کم تر به گوشتان خورده باشد. دراین گزارش با این بدلکاران بیشتر آشنا می شوید.

ذبیح الله ذبیح‌پور

از مهم‌ترین تجربیاتش در عرصه بدلکاری می‌توان به فیلم‌‌های «تک‌خال»، «ستارخان»، «رستاخیز»، «ملک سلیمان» اشاره کرد.

4348016

 پیمان ابدی

پیمان ابدی را می‌توان مهم‌ترین بدلکار ایرانی دانست. او همان کسی است که بدلکاری را وارد ادبیات رسمی سینمای ایران کرد. خدمتی که پیمان ابدی به صنعت بدلکاری در ایران کرد، تا سالیان دراز تکرار نخواهد شد.

IMG13450893

‌علیرضا قره‌خانی

او بدل پرویز پرستویی در فیلم «سیزده ۵۹»، سام درخشانی، پژمان بازغی و شهاب حسینی بوده است.

قره خانی بدلکار

‌علیرضا فتحی

از مهم‌ترین تجربیات او می‌توان به «نهنگ آبی»، «محمد رسول‌الله»، «خفه‌گی»، «شهرزاد (فصل دوم)»، «بادیگارد»، «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «سیزده 59» و «عملیات ۱۲۵» اشاره کرد.

2007001_469

‌عباس اصانلو

مهم‌ترین تجربه اصانلو بدلکاری نقش مختار در سریال «مختارنامه» است. او برای ایفای این نقش ماسکی شبیه به تصویر مختار را بر چهره می‌زده.

اصانلو بدلکار

ارشا_اقدسی

«ساخت ایران»، سریال «شوق پرواز» و «شهرزاد»، «50 کیلو آلبالو»، «انتهای خیابان هشتم» «جرم»، «گشت ارشاد»، «آرایش غلیظ»، «رخ دیوانه»، «بارکد»، «رگ خواب» و «به وقت شام» تنها شماری از فیلم‌های مهم کارنامه کاری او هستند.

ارشا

‌مهدی جوزی

کار خود را با گروه خیبر آغاز کرد تا در شماری از مهم‌ترین آثار مذهبی و تاریخی سینمای ایران حاضر باشد که خودش مهم‌ترین آنان را «محمد رسول‌الله» و «مختارنامه» می‌داند.

index

 

کدخبر: 713954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟