هواشناسی برای 13 استان کشور هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ هواشناسی با اعلام هشدار نارنجی تاکید داشت :

رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ تا پایان چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ همراه با  بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید شاهدخواهیم بود.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۸: دامنه و ارتفاعات مازندران و گیلان، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس، شمال و شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان درگیر خواهد بود و

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۹: گلستان، دامنه و ارتفاعات شمال غرب سمنان، مازندران و شمال شرق تهران، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب و نیمه جنوبی فارس، شمال شرق و شرق خوزستان را درگیر خواهد کرد.

اثر مخاطره: جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی خواهد بود.

وزش باد و گردوخاک

وزش باد و گرد و خاک از  سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ تا جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان، خوزستان و ایلام در روز سه شنبه خواهد بود و روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۱۹: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، شمال شرق اصفهان و پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۰: شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۲۱: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی.درگیر خواهد شد.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش شدید شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال خسارت به تاسیسات حساس به گردوخاک و صنعت کشاورزی

 

کدخبر: 812792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟