گروه های جهادی به کمک مردم سیل زده طالقان شتافتند

به گزارش رکنا ، سرهنگ پاسدار مهران طیران گفت: از شب گذشته شاهد آغاز بارش های شدید در شهرستان طالقان هستیم که منجر به وقوع سیلاب و تخریب بعضی از زیرساخت ها و همچنین وارد شدن آب به منازل مردم بودیم.

وی اظهار داشت: همچنین علیرغم هشدارهای فراوان، بالغ بر ۴۰ دستگاه خودروی مسافران توسط سیلاب برده شد که از همان زمان گروه های جهادی این شهرستان به کمک مردم آمدند.

بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده گروه های جهادی طالقان جوابگوی کمک به مردم و شهرستان هستند، گفت: در شهرستان طالقان ۱۵ گروه جهادی و حوزه های بسیج فعال شده اند ضمن اینکه نیروهای هلال احمر و دستگاه های اجرایی نیز از شب گذشته در منطقه حضور دارند.

طیران افزود: در صورت نیاز دیگر گروه های جهادی از سطح استان به این منطقه اعزام خواهند شد.

بسیج سازندگی

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده بارش های تندری همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در پیش رو داریم ، گفت : برهمین اساس هشدار سطح نارنجی در سطح استان صادر شده است.

آرش بهاروند احمدی  افزود : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده  در استان است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی این سامانه رگبار و رعدوبرق ، تگرگ ، وزش باد و گردوخاک ، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی در استان البرز شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد:  آب گرفتگی موقت معابر شهری ، بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی ، کاهش میدان دید و لغزندگی سطح جاده ها از مخاطرات این شرایط جوی است.

 

کدخبر: 808903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟