18 استان ایران درگیر سیل / آمار تایید شده هلال احمر 15 کشته 10 مفقودی
حجم ویدیو: 42.36M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از روز دوشنبه 3 مرداد 1401 تا امروز، با ورود سامانه باران موسمی «مانسون» از جنوب شرق کشور به سایر نقاط ایران، 27 استان کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، هرمزگان ، خوزستان و ... درگیر سیلاب بوده اند و آن طور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است، احتمال وقوع سیل شدید تا روز دوشنبه 10 مرداد 1401 در بسیاری از مناطق ایران وجود دارد.

در این میان اما متاسفانه سیل در ایران در روزهای اخیر منجر به ایجاد خسارت های جانی شده است که مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح جزئیات آن به خبرنگار رکنا گفت: سیل این هفته تا کنون 15 فوتی و 10 مفقودی در سراسر کشور برجای گذاشته است. مرگ های ناشی از سیل مربوط به تهران، سیستان و بلوچستان و استان مرکزی بوده است.

وی افزود: استان های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، یزد و تهران بیشترین استان هایی بوده اند که در روزهای گذشته متاثر از سیل بوده اند.

اسکان اضطراری 3 هزار سیل زده توسط هلال احمر

ولی پور درباره جزئیات خدمات رسانی هلال احمر به آسیب دیدگان سیل گفت: در سیل این هفته تا امروز به 14 هزار نفر خدمات گوناگون امداد، نجات و اسکان اضطراری ارائه شده است. در این میان به بیش از 3 هزار نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه شده است. در روزهای اخیر 600 نیروی عملیاتی و 3 هزار نفر از عوامل امدادی ما در سطح کشور مشغول خدمت رسانی بوده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: عملیات نجات و انتقال به مناطق امن در تهران برای 700 نفر، در سیستان و بلوچستان برای 43 نفر، در کرمان برای 336 نفر، در فارس برای 17 نفر و در هرمزگان برای 6 نفر ارائه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: هواشناسی هشدار داده است که تا روز دوشنبه احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف کشور وجود دارد، ولی نیروهای ما تا چند روز بعد از هشدار هم در حالت آماده باش قرار دارند تا به مردم خدمت رسانی کنند.

کدخبر: 808782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟