بازداشت 9 دزد یک باند سرقت در مشهد / 2 زن چه نقشی داشتند؟

 به دنبال وقوع سرقت از یک منزل ویلایی در بولوار توس مشهد، بررسی ها نشان داد که دو سارق جوان بدون به جا گذاشتن اثری از خود، شبانه وارد منزل شده اند و مقادیری طلا و سکه را به همراه یک دستگاه لپ تاپ به سرقت برده اند.

با ارسال این پرونده در چهاردهم فروردین گذشته به پلیس آگاهی مشهد، بررسی های تخصصی با صدور فرمانی ویژه از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. مدتی بعد کارآگاهان به سرنخ هایی از خرید و فروش لپ تاپ سرقتی در یکی از فروشگاه های رایانه ای در بولوار اندیشه دست یافتند و متصدی فروشگاه را دستگیر کردند.

این جوان، فروشنده لپ تاپ را به پلیس لو داد و بدین ترتیب کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی «ح-ر» را به دام انداختند. او نیز در بازجویی ها مدعی شد که لپ تاپ را از فرد دیگری خریده است اما نشانی او را نمی داند. بنابراین کارآگاهان با مشخصاتی که متهم مذکور در اختیار آنان گذاشت، متوجه شدند که فروشنده لپ تاپ یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار است که قبلا نیز سه بار به جرم سرقت روانه زندان شده است. کارآگاهان پلیس مشهد در ادامه این عملیات موفق شدند، سارق مذکور را در مخفیگاهش دستگیر و تعدادی لوازم سرقتی دیگر نیز کشف کنند.

وی که به مقر انتظامی منتقل شده بود، همدست خود را به پلیس معرفی کرد و گفت: طلاهای سرقتی را با همدستی دو زن جوان به یک طلافروشی در منطقه خواجه ربیع فروخته اند. طولی نکشید که کارآگاهان پنج عضو این باند سرقت را به همراه چهار مالخر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند. متهمان یاد شده در حالی به سه فقره سرقت از منازل با شگرد شکستن شیشه و حفاظ اعتراف کرده اند که تحقیقات برای کشف سرقت های احتمالی دیگر آنان آغاز شده است.

سجادپور

کدخبر: 805855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟