۲ تن در اسدآباد همدان غرق شدند

به گزارش رکنا، ارتین کمالی  اظهار داشت: یک خانواده اهوازی برای گردش و تفریح در منطقه سرسبز و خوش آب و هوای دربند واقع در روستای «بوجین» در ۱۰ کیلومتری شهر اسدآباد حضور یافتند و برای رهایی از گرمای هوا اقدام به آبتنی کردند که فرزند خانواده غرق شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادادمه داد: به دنبال تماس با تیم های امدادی و حضور آنها در محل این جوان ۲۴ ساله پس از ۲ ساعت تلاش ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه به خارج از آب منتقل شد اما تلاش ها و اقدامات درمانی اولیه برای احیای این جوان نتیجه نداد و این فرد به دلیل نداشتن مهارت کافی در شنا جان باخت.

کمالی گفت: همچنین شامگاه جمعه کودک ۹ ساله ای در استخر یک زمین کشاورزی که برای ذخیره آب به منظور آبیاری قطره ای ایجاد شده بود در حال شنا غرق شد.

وی ادامه داد: این پسر خردسال با کمک اعضای خانواده بلافاصله به بیرون کشیده و به بیمارستان منتقل شد و با تلاش تیم پزشکی این به زندگی بازگشت اما هم اینک در بخش ویژه بیمارستان اسدآباد بستری و زیر نظر پزشکان است.

در فصل تابستان آمار غرق شدگی افزایش می یابد

کمالی اظهار داشت: سه ماهه ابتدای سال جاری پنج نفر بر اثر غرق شدگی جان باختند در حالیکه این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته چهار نفر بود است.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان آمار غرق شدگی افزایش می یابد اظهار داشت: ماه نخست تابستان سال گذشته سه نفر غرق شدند اما این آمار در ۱۸ روزه تیر ماه امسال چهار نفر بوده است.

وی افزود: ۹ نفر از ابتدای سال جاری تا امروز بر اثر غرق شدگی در استان همدان جان باختند که این آمار در چهار ماهه سال گذشته هفت نفر بوده است.

آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدگی این استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن(۱۳۹۹) حدود ۲ برابر افزایش داشت و از ۱۲ نفر به ۲۴ نفر شامل ۲۳ مرد و یک زن رسید.

کدخبر: 802092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟