۵۸ معتاد متجاهر در دماوند دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، سرهنگ حسین فاضلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه ماه گذشته حدود ۲۰۷ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که هفت کیلوگرم آن شامل خرده‌فروشی بود.

وی افزود: حدود ۲۰۰ کیلوگرم آن نیز در عملیات مشترک با پلیس مواد مخدر ناجا از یک باند پنج نفره کشف شد؛ این باند از جنوب کشور به سمت شمال شرق کشور در حرکت بود که خوشبختانه هر پنج نفر در این شهرستان دستگیر شدند.

این مسئول ادامه داد: از ۱۷۴ نفر معتاد و فروشنده و خرده فروش مواد مخدر، ۱۱۵ نفر ایرانی و ۵۹ نفر اتباع بودند که از این تعداد دو نفر ۱۳ سال تا ۱۹ ساله بودند، ۵۷ نفر از ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشتند، ۹۸ نفر نیز از ۳۰ تا ۵۰ ساله بودند؛ همچنین ۱۷ نفر از ۵۰ تا ۷۵ ساله را تشکیل می‌دادند.  

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در خصوص مدارک سواد این افراد، ۶ نفر کارشناسی، ۴۳ نفر دیپلم و ۱۲۵ نفر بی سواد بودند. 

سرهنگ فاضلی ادامه داد: طرح پاکسازی در چهار مرحله انجام شد که شامل حال کشفیات مذکور بود، چهار جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان  و سه کمیته به صورت ماهیانه تشکیل جلسه دادند.

وی سرکشی از کمپ‌های ترک اعتیاد به همراه کارشناسان بهزیستی و بهداشتی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی دماوند برشمرد و افزود: در حال حاضر سه کمپ مهرآباد، چنار و کامیون داران در شهرستان وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: برگزاری کارگاه آموزشی محله محور در ادارات و شهرک‌های صنعتی و شهرک آویشن، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه، دیدار با خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر نیز برخی دیگر از اقدامات را تشکیل می‌دهند.

فاضلی یادآور شد: آمادگی ۱۰۰ درصدی برای جمع آوری معتادان متجاهر داریم و امیدواریم با تقویت کمپ‌های شهرستان یا با شهرهای همجوار کمپ‌های مشترک راه اندازی کنیم؛ فرماندار شهرستان پردیس برای راه اندازی یک کمپ مشترک با شهرستان‌های های شمالی اعلام آمادگی کرده تا کل معتادان را جمع آوری و تحویل این کمپ دهیم.

 

کدخبر: 799498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟