سارقان در کمین دیوارهای صوتی شهر تهران / مرمت دیوارهای صوتی پایتخت تا پایان سال کامل می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کاهش مقدار آلودگی صوتی در بزرگراه ها با استفاده از دیوارهای صوتی یکی از مؤثرترین راهکارها برای کنترل آلودگی صوتی در مجاورت مکان هایی با کاربری های حساس به صدا مانند مراکز آموزشی، درمانی، مسکونی و اداری، امکان پذیر است.

در این راستا، محمدرضا شیخ بهایی، معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در شهر تهران 16 و نیم کیلومتر طول دیوار صوتی وجود دارد، گفت: این دیوار صوتی، به مرمت و بازسازی نیاز دارند و برنامه هایی در این راستا داریم. همچنین قرار است از سرقت از این دیوارهای صوتی جلوگیری شود. در این خصوص در سال 1399 قرارداد 50 میلیارد تومانی با پیمانکار منعقد شد که دیوارهای صوتی مرمت و بازسازی شوند.

مرمت دیوارهای صوتی تهران تا پایان سال کامل می شود

وی افزود: در اسفند 1399 عملیات مرمت آغاز شده که در همان ماه، دیوارهای صوتی در بزرگراه حکیم رو به روی پارک پردیسان، به طول  یک کیلومتر مرمت شد. همچنین در سال1400 در 8 آدرس، 13 کیلومتر طول دیوارهای صوتی مرمت شدند.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1401 تا امروز حدود 500 متر طول در دو مرحله در بزرگراه های صدر و حکیم، مرمت به اتمام رسیده است، گفت: در بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 21 این مرمت هادر حال انجام است. با توجه به محدودیت بودجه ای، برنامه داریم تا پایان مرداد، مرمت دیوار صوتی 4 آدرس دیگر به طول 1500 متر را نیز به آدرس های بزرگراه امام علی (ع) خروجی شهید آوینی، بزرگراه حکیم در محدوده گیشا ، بزرگراه چمران و بزرگراه یادگار امام بعد از خیابان حبیب الله به اتمام برسد.

محمدرضا شیخ بهایی، گفت: در حال تامین اعتبار هستیم که باقی مانده دیوارهای صوتی که حدود 300 متر طول در بزرگراه شهید خرازی رو به روی شهرک نمونه سپاه و دهکده المپیک می شود نیز به پایان برسد. تا پایان سال 16 و نیم کلیومتر دیوارهای صوتی شهر تهران مرمت و بازسازی خواهد شد.

 معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک، در ادامه گفت: دیوارهای صوتی، شامل بخش ابتدایی که پایین ترین قسمت دیوار است که جاذب صداست. این بخش از دیوار، متشکل از پنل های آلومینومی آهنی است که داخل آن متریال جذب صدا وجود دارد و روی آن دیواره های پلی کربنات قرار می گیرد. هر کدام از این ها به فراخور خرابی که برایشان پیش بیاید، پیمانکار موظف است آن را مرمت کند. لازم به ذکر است که از پنل های جدید، سرقت رخ نداده است و بحث نگهداشت این ها بیشتر مربوط به تصادف و برخورد با آن ها بوده است. 

کدخبر: 798232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟