به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتای شهرستان عنبرآباد بیان کرد : به دنبال مراجعه چند شهروند و اظهار شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی آنان از طریق خرید اینترنتی غیرمجاز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

ستوان یکم محمدجواد بیدشکی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از شاکیان مشخص شد همه آن ها به نوعی کارت عابر بانک خود را گم کردند در حالی که رمز کارت پشت آن نوشته شده بود  و هیچ اقدامی برای مسدودی کارت بانکی خود انجام نداده بودند.

وی  تصریح کرد: در این زمینه  با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته  چهار  متهم که پس از دست یابی به این کارت ها اقدام به برداشت وجه یا خرید اینترنتی کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

 این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد : این افراد پس از مواجهه با مستندات موجود به برداشت غیرمجاز در مجموع ۱۲۰ میلیون ریال از حساب شاکیان  اعتراف کردند.

وی تاکید کرد: همه می توانند با فعال سازی سامانه پیامکی حساب های بانکی خود به صورت لحظه ای برای کنترل صورت حساب‌های بانکی اقدام و در صورت وقوع هرگونه برداشتی بدون اطلاع آن‌ها بلافاصله با مراجعه به دستگاه عابربانک مربوط برای تغییر رمزهای اول و دوم اقدام کنند و موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

کرمانی

کدخبر: 794735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟