به گزارش رکنا، رئیس  پلیس فتای استان کرمان  بیان کرد: به دنبال  شکایت یک خانم مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۶۰  میلیون ریال از حساب بانکی اش طی چندین مرحله، موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 سرهنگ محمدرضا رضایی ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و شگردهای خاص پلیسی، متهم مرتبط با این موضوع که دختری نوجوان بود، در یکی از شهرستان های غربی استان کرمان  شناسایی و با هماهنگی قضایی‌، دستگیر و به مقر پلیس  مرکز استان منتقل شد.

وی افزود: این متهم که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه جرم ارتکابی بود، پس از مواجهه با مستندات و مدارک موجود به جرم خود اقرار و اعتراف کرد در زمان انجام خرید توسط شاکی در یک مغازه، از رمز بانکی او آگاه شده و با سرقت کارت بانکی  فرد مذکور، طی چند مرحله، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به این که متأسفانه برخی اوقات شهروندان در نگهداری کارت و رمز بانکی خود سهل‌انگاری می‌کنند که منجر به برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی و سوء استفاده‌های بعدی از آنان می‌شود، به عموم مردم توصیه کرد: هرگز اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات کارت‌بانکی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و همچنین هنگام گم‌شدن یا سرقت کارت‌بانکی فوراً با پشتیبانی بانک تماس بگیرند و آن را مسدود کنند.

توکلی

کدخبر: 792925 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟