اعلام آمادگی پزشکان یزدی برای کمک به حادثه دیدگان قطار مشهد- یزد

به گزارش رکنا، نیکوکار گفت: در پی حادثه خروج قطار مسافربری مشهد به یزد و مصدوم شدن تعدادی از همشهریان، مراکز درمانی شهرستان‌های اردکان، میبد، بهاباد، بافق و مراکز درمانی شهرستان یزد برای امداد رسانی به مصدومان حادثه به صورت آماده باش هستند.

او می گوید: فراهم آوردن زمینه لازم برای  اعزام بیماران با هلی پد و اورژانس هوایی، بستری و مهیا نمودن اتاق عمل از جمله اقداماتی است که در مراکز درمانی یزد در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: همچنین ارتوپد، جراح عروق، کارشناس اتاق عمل و ۵۰ نفر از پرستاران استان جهت اعزام به شهرستان طبس امادگی خود را اعلام کرده و در صورت نیاز به شهرستان طبس اعزام خواهند شد.

اعزام مصدومان به بیمارستان یزد

به گفته او در حال حاضر این حادثه ۴۱ مسافر مصدوم شده اند که به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شده و پس از انجام تریاژ ثانویه و اقدامات اولیه، تعدادی از مصدومان با اتوبوس امبولانس و دو بالگرد اعزامی از یزد به بیمارستان‌های یزد منتقل خواهند شد.

با اعلام خبر این حادثه،  استانداریزد، رئیس دانشکاه علوم پزشکی و فرمانده نیروی انتظامی یزد به منظور ارزیابی حادثه به طبس اعزام شدند.

قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) به علت برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از ریل خارج شد.

کدخبر: 789766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟