8 کشته و 30 مصدوم در یک ماه / حاصل حوادث مرگبار در محورسیرجان -بافت

به گزارش رکنا، فقط درمسیر 35 کیلومتری تا بخش بلورد سیرجان در یکماه اخیر بیش از8نفر جانباخته و30 تن مصدوم شده اندکه  مردم  اقدام جدی مسئولان را در دوبانده شدن این محور خواستارند.

دادستان سیرجان در این باره گفت : متاسفانه ازابتدای امسال حوادث مرگباری در محور سیرجان -بافت رخ داده که اجرای ناقص باند دوم محور  سردرگمی و بی نظمی ترافیکی را در پی داشته و پس تشکیل جلسات متعدد و با قید فوریت در حال حاضر باند دوم محورمسدود شد.

قاضی محسن نیک ورز افزود : بعد از رفع نقص و بهره برداری کامل ازباند دوم اجازه بهره برداری خواهیم داد و این مسئولیت به عهده کسانی است که بر اثر بی تدبیری یا سهل انگاری باعث رقم خوردن چنین حوادثی شدند و قطعا تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند و با متخلفان  برخورد قانونی می شود.

سرهنگ مهدی سلیمی فرمانده پلیس راه سیرجان هم گفت : در فصل بهار و تابستان این محور  با ترافیک بیشترحوادث مرگبار را رقم می زند.

وی  سرعت وسبقت غیر مجاز راعامل اصلی این تصادفات برشمرد و افزود :حتی اگر رانندگان وسایل نقلیه به علائم و تابلوهای در مسیر توجه می کردند ضامن سلامتی خود و دیگران بودند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان نیزاز ثبت آمار ۱۲۷ مصدوم وجانباخته بر اثر تصادفات در هفته اخیر در سیرجان خبر داد و گفت : ۴حادثه ویژه از ۹ خرداد تا به امروزدر محورهای شهرستان رخ داده  که اگر هر حادثه پنج یا بیشتر کشته و مصدوم داشته باشد در دسته حوادث ویژه قرار می‌گیرد.

 نبی‌الله حیدرپورافزود : بیشترین مصدومان وجانباختگان در حوادث اخیر مربوط به ابتدای محور مواصلاتی سیرجان - بافت است وبه گفته کارشناسان اورژانس بیشتر این تصادفات به علت تخطی از سرعت مطمئنه و بی  توجهی به جلو بوده است.

کدخبر: 789428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟