4 فرشته نما دسیسه شومی داشتند ! / 100 تهرانی به آنها اعتماد کردند

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر گفت: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که مبالغی به‌طور غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. بلافاصله تیمی ویژه از مأموران پلیس فتا رسیدگی به موضوع را دستورکار قرار دادند و مشخص شد این سرقت‌ها از سوی یک باند رخ داده است و همه شاکی‌ها هنگام استفاده از پایانه‌های خودپرداز غیرنقدی در نقاط مختلف تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس فتا در جریان تحقیقات خود متوجه شدند مجرمان با پرسه‌زنی در نزدیکی پایانه‌های خودپرداز غیرنقدی اقدام به شناسایی افرادی کرده‌اند که آشنایی زیادی با نحوه کار این دستگاه‌ها نداشتند. این افراد در قالب کمک به آنها پس از آنکه مالباختگان کارت بانکی خود را در دستگاه کشیده و رمز را وارد کرده بودند به آنها می‌گفتند دستگاه خراب است و باید از دستگاه دیگری استفاده کنند اما وقتی آنها را از ادامه عملیات منصرف می‌کردند خودشان بلافاصله پای دستگاه رفته و با سوءاستفاده از ضعف امنیتی نرم افزاری این دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی وارد عمل شده و تمام موجودی حساب بانکی آنان را سرقت و به کارتی دیگر منتقل می‌کردند. وی با بیان اینکه سرانجام با تحقیقات انجام شده محل اختفای این افراد در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهارکرد: هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شده و چهار متهم در عملیات پلیس دستگیر و به مقر پلیس فتای تهران بزرگ منتقل شدند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ شاکی در این پرونده به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و شکایت خود از این افراد را ثبت کرده‌اند، گفت: باتوجه به پیگیری روال قانونی پرونده تعداد شاکی‌ها نیز در حال افزایش است و از چندین استان همجوار نیز به شاکی‌های پرونده اضافه شده است، از این‌رو تحقیقات و پیگیری‌ها همچنان در حال انجام است.

معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد: در زمان استفاده از دستگاه‌های خودپرداز نقدی و غیرنقدی حتماً ملزومات امنیتی را رعایت کرده و پس از پایان کار حتماً گزینه خروج را انتخاب کنند. همچنین در صورتی که آگاهی کافی برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز غیرنقدی ندارند به هیچ عنوان از افراد ناشناس درخواست کمک نکرده و به افراد غریبه‌ اعتماد نکنند.

کدخبر: 788501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟