سقوط کارگر از طبقه چهارم ساختمان در ملایر

به گزارش رکنا، محمود رضا ملکی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: پیش از ظهر امروز با گزارش سقوط کارگر به عمق چاهک آسانسور از طبقه چهارم یک ساختمان در حوالی خیابان مولوی ملایر ، تیم امداد و نجات آتش نشانی ملایر  بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه زمانی که کارگر میانسال در طبقه چهارم ساختمان مشغول سفیدکاری بوده، رخ داده است، گفت: متاسفانه کارگر به عمق چاهک سقوط کرده که منجر به آسیب دیدگی شدید وی شده است.

وی ادامه داد: آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی امداد و نجات، وی را به بیرون منتقل کرده و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

ملکی مطرح کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر حوادث ناگواری در اثر پرتاب شی یا سقوط افراد به داخل چاه آسانسور اتفاق افتاده و خانواده هایی بی سرپرست و عزادار و بالطبع کارفرمایانی گرفتار مشکلات دادگاه، دیه، زندان، و.. شده اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر با تاکید بر اینکه کارگران باید با تجهیزات ایمنی کامل شامل کلاه ایمنی، کفش کار، کمربند ایمنی، دستکش کار و عینک ایمنی داخل چاه آسانسور شوند، افزود: همچنین قبل از ورود به داخل چاه آسانسور با همکاری کارفرما یا مسئول ساختمان نسبت به استقرار راه بند ایمن و مناسب در مقابل دربهای آسانسور در کلیه طبقات اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت قراردادن مانع و حفاظ مناسب و ایمن برای جلو گیری از سقوط اجرام به داخل چاه آسانسور، ابراز امیدواری کرد: با رعایت دقیق دستورالعمل های ایمنی در ساختمانها، هرگز شاهد اخبار و حوادث ناگوار نباشیم.

ملکی در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه درب طبقات آسانسور به صورت کامل نصب نشده است، مسئله ایمنی مقابل چاه آسانسور بسیار جدی است.

کدخبر: 788395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟