حمله پلنگ به گله چوپان خوزستانی / وحشت چوپان از نفس های پلنگ

به گزارش رکنا، مراد سعادیان نصب، صاحب این گله گوسفند با تایید این خبر ضمن درماندگی از اتفاقی که داروندار او را به خاک و خون کشیده بود، گفت: دیر متوجه شدم. جمعه شب گله در بیرون ده خوابیده بود. با ما تماس گرفتند و تا متوجه شدیم کار از کار گذشته بود.

او ادامه داد: در نزدیکی صبح شنبه ۱۴ خردادماه، پلنگ تا می توانست گله را زمین گیر کرده بود. اینکه یک یا چند تا بوده اند را نمی دانم ولی با توجه به خصلت ذاتی پلنگ که بیشتر خونِ شکار خود را می خورد، جای دندان های پلنگ  در گلوی بسیاری از گوسفندان جا مانده است.

سعادیان ادامه داد: پلنگ بعضی از گوسفندان و بزها را با چنگش تکه پاره کرده بود و چند تایی را هم با خود برده است. بعضی از گوسفندان هم از وحشت به اطراف فرار کرده بودند که مردم با دیدن آنها با ما تماس گرفتند و اطلاع دادند.

او گفت: نزدیک گله که شدیم صدای نفس های پلنگ را شنیدیم، وحشتناک بود، ظاهرا هنوز در آن نزدیکی بود. گله را که دیدم باورم نمی شد، با صدای فریادهای من کل مردم روستا به همراه دهیار و مامورین پاسگاه برای کمک آمدند ولی پلنگ کار خودش را کرده بود و ۲۷ گوسفند را تلف و 3 تا را با خود برده بود.

در ادامه اشکان برون دهیار روستا نیز گفت: روستای ما در آخرین نقطه از رشته کوه آسماری و در حوزه کوه «سَله به سر»  قرار دارد. حمله پلنگ به گله آنقدر برق آسا بوده است که کسی متوجه آن نشد. اینکه بیشتر از یک قلاده  بوده را هم نمی دانیم، فکِ بسیاری از گوسفندان خرد شده و خون  گلوی آنها مکیده شده بود.

در چند دهه اخیر هیچ گونه پلنگی در حاشیه  مناطق کوهستانی روستای کلتندر رؤیت نشده بود و بازگشت این پلنگ یا پلنگ ها، هشداری جدی به گله داران منطقه است.

تار و مار شدن گله گوسفند 1

تار و مار شدن گله گوسفند 2 تار و مار شدن گله گوسفند 3

کدخبر: 788318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟