بازداشت مرد میلیارد که در مزون لباس جیب مردم را خالی کرده بود / پلیس خوزستان فاش کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، گفت: پرونده اولیه برای این موضوع تشکیل و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارق بیش از ۲ میلیارد ریال از طریق اسکیمر (کپی غیرمجاز کارت بانکی) از حساب مالباخته‌گان برداشت کرده است.

وی می‌گوید: در ادامه تحقیق ها، کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرائم سایبری، کشف کردند که همه مالباختگان از یک مزون لباس عروس خرید انجام داده‌اند.

دستگیری مزون دار کلاهبردار

به گفته سرهنگ کارآگاه حسینی؛ در تحقیق‌های تکمیلی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش بازداشت شد.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به سرقت از ده‌ها نفر با این روش اعتراف کرد.

وی گفت: اسکیمر قطعه‌ای الکترونیکی است که کلاهبرداران از آن برای کپی کردن اطلاعات کارت بانکی افراد و به سرقت بردن موجودی آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود که تا حد امکان خرید‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده و هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان و خودپرداز نسبت به دستکاری نکردن و اتصال وسیله اضافه به این دستگاه‌ها از سوی فروشندگان اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده، عملیات پرداخت را خودشان انجام دهند.

سرهنگ کارآگاه حسینی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی، اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‌سایت پلیس فتا به نشانی ‌www.cyberpolice.ir‌ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

کدخبر: 788317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟