3 سرباز هنگ مرزی پاوه حقوق شان را بخشیدند / اقدام انساندوستانه برای نجات + عکس

سردار کیاست سپهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه، اظهار کرد: کمک به زندانیان جرائم مالی غیرعمد و آزادی آنها به معنی جان بخشیدن دوباره به خانواده و حفظ امنیت جامعه است که خیران مرزبانی همواره با مشارکت و همدلی با همنوعان خود سهمی را در این امر دارند.

وی گفت: در راستای پویش همدلی مؤمنانه سه نفر از کارکنان وظیفه هنگ مرزی پاوه با واریز حقوق خود به ستاد دیه کشور برای کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در این سنت حسنه شرکت کردند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در خصوص این اقدام خیرخواهانه ادامه داد: سه نفر از کارکنان وظیفه هنگ مرزی پاوه به نام‌های سرباز وظیفه «محمدامین کلهری»، سرباز وظیفه «مهدی زارعی»، پزشک وظیفه «آرمان ایزدپناه» بخشی از حقوق خود را برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد به ستاد دیه کشور واریز کردند و با پیوستن به این امر خیرخواهانه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

سپهری ضمن قدردانی از مشارکت مرزداران خیر در این طرح انسان دوستانه، افزود: مسلمان واقعی کسی است که در زمان نیاز با جان و مال خود دست نیازمندان را بگیرند و نوع دوستی را معنا کنند.

وی با بیان اینکه مرزداران استان کرمانشاه در دوران کرونا نیز کمک شایانی به جامعه کردند، ابراز کرد: آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد یکی از کارهای نیک و معنوی است که باید در جامعه بیش از پیش گسترش یابد. وقتی می‌خواهیم برای آزادی یک زندانی از بند زندان کمک کنیم برای یک نفر تصمیم نمی‌گیریم بلکه برای یک خانواده و زنجیره تصمیم می‌گیریم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اشاره به مسؤولیت‌های اجتماعی افراد و آحاد جامعه نسبت به یکدیگر، اعلام کرد: گام‌های خیرخواهانه‌ای که با جذب کمک‌های خیرین در راستای  آزادسازی زندانیان برداشته می‌شود باعث رضایت خداوند و کاسته شدن آسیب اجتماعی خواهد شد؛ انفاق و کار خیر دارای پشتوانه قرآنی است و تأثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی دارد و خداوند نیز در قرآن به گذشت و عفو تأکید زیادی کرده است.

سپهری در پایان ضمن قدردانی از ستاد دیه استان به سبب برگزاری ویژه ‌برنامه‌های جشن گلریزان و تشویق افراد جامعه به کار خیرخواهانه به ویژه آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، گفت: همین نشان دادن کار خیر خود امر به معروف و تشویق به کار خیر است و امیدواریم با کمک‌های خیرخواهانه کارکنان مرزبانی استان شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان و شادی دل خانواده‌های آنها باشیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 786251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟