ابتلای ۲۰ هزار هکتارجنگل باشت به آفت

به گزارش رکنا : نادر گرامی فرماندار باشت با اشاره به اینکه آفت درخت بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است، گفت: در صورت کنترل نشدن این آفت ۸۰ درصد از جنگل‌ها این مناطق دچار خسارت خواهد شد.

وی افزود: آفت پروانه برگ خوار سفید موجب خشکی بلوط می‌شود، سطح شیوع این آفت در جنگل‌های این شهرستان، امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار بوده و در حال گسترش است.

فرماندار باشت بدون اشاره به میزان خسارت وارد شده گفت: امسال درختان بلوط منطقه چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

گرامی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه جلوگیری از آتش سوزی در مراتع بیان کرد: به منظور جلوگیری از آتش سوزی و نگهداری این مناطق باید فرهنگسازی شود.

وی افزود: باید از ظرفیت انجمن‌های مردمی و همیاران طبیعت و سمن‌ها در امر آموزش به خوبی استفاده کرد.

سطح مراتع و منابع طبیعی شهرستان باشت حدود ۹۸هزار هکتار است.

پیشتر مسئولان و منابع خبری اعلام کردند که سرعت شیوع این آفت سریع است به گونه ای که در کمتر از ۱۲ روز بخش وسیعی از جنگل‌های شهرستان‌های باشت و چرام را آلوده کرد و در حال پیشروی به سمت دیگر مناطق استان است.

کارشناسان معتقدند سمپاشی بهترین روش مقابله با این آفت است و با توجه به بافت جغرافیایی جنگلهای استان و کوهستانی بودن، برای اجرای این مهم پهپاد سمپاش نیاز است.

 

کدخبر: 783778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟