عزم جدی برای قطع دست متجاوزان از اراضی ملی

به گزارش رکنا، کیامرث حاجی زاده در نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: زمین خواری به شکل های مختلف در این استان رواج یافته به طوری که جنگل ها، بستر رودخانه ها، حاشیه شهرها، حریم راه ها و دامنه کوه ها در  معرض تجاوز قرار گرفته است. او می گوید: نوع دیگر زمین خواری رایج در استان مربوط به متقاضیان طرح های تولیدی و اقتصادی است که با واگذاری زمین های دولتی پس از چند سال همان گونه باقی مانده و هیچ اقدامی در آن انجام نشده است.

به گفته معاون عمرانی استاندار، بررسی ها و بازدیدهای میدانی انجام شده در این استان نشان می دهد که از ۴۲ طرح تولیدی و اقتصادی واگذاری به متقاضیان تنها هفت مورد اجرا شده که بخش عمده ای از آن ها نیز در حوزه گردشگری است. حاجی زاده می گوید: تاکنون از مجموع زمین های واگذاری به ۱۰۰ طرح در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ مورد آن ها خلع ید شده اند. او گفت: شگردهای عجیب برای تصاحب اراضی ملی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی سودجویان انجام شده است.

برخورد قاطع به متجاوزان اراضی ملی

به گفته معاون عمرانی استاندار، افرادی که اقدام به تصاحب اراضی ملی در این استان به هر شکلی کرده اند در انتظار برخورد قاطع سازمان بازرسی و قوه قضاییه باشند زیرا عزم دولت سیزدهم بر آزادسازی و پس گرفتن منابع ملی است. حاجی زاده گفت: اراده جدی بر قطع کردن دست متجاوزان به عرصه های جنگلی و منابع ملی در کشور است. او می گوید: باید هرگونه تجاوز به عرصه های منابع ملی، حاشیه رودخانه ها، حریم راه ها، جنگل ها و کوه خواری در کهگیلویه و بویراحمد گزارش داده شده تا به مراکز قضایی این استان معرفی شوند. به گفته حاجی زاده، متجاوزان به عرصه های منابع ملی در کهگیلویه و بویراحمد در هر شرایطی احساس امنیت نخواهند کرد.

او به آن عده از سرمایه گذارانی که زمین برای سرمایه گذاری در اختیار آن ها قرار گرفته اما هیچ اقدامی در آن ها انجام نداده اند هشدار داد که زمین های واگذاری پس گرفته شده و در اختیار متقاضیان واقعی که اهلیت کار را دارند قرار می گیرد.

کدخبر: 778916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟