نجات جان دو گردشگر دریایی در آب های جنوب قشم

اسماعیل مکی زاده در تشریح این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: دو گردشگر دریایی که در شرایط نامساعد جوی در آب های جنوبی جزیره قشم دچار شرایط اضطراری پیچیده شده بودند با اقدام به موقع مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان نجات یافتند. وی توضیح داد: بر اساس اطلاع از طریق سامانه تماس ۱۵۵۰ با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندرعباس در عصر دوشنبه(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) دو گردشگر دریایی که با پدل‌ بُرد مشغول ورزش آبی بودند به دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر منطقه و شدت وزش باد و همچنین افزایش جریان آب در آب‌های جنوبی جزیره قشم دچار اضطرار شدند.

نجات یافتن دو گردشگر دریایی

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: بلافاصله پس از دریافت پیام شرایط اضطراری از سوی این دو گردشگر دریایی، شناور ناجی ۱۵ از بندر شهید ذاکری قشم به موقعیت اعلام شده اعزام و پس از جستجو، گردشگران یادشده را یافته و در صحت و سلامت کامل به بندر شهید ذاکری منتقل کردند.

مکی زاده اعلام کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان در ساختمان دریایی بندر شهید رجایی و در جزیره قشم در بندر مسافری شهید ذاکری مستقر است و همچنین سامانه تلفنی ۱۵۵۰ آماده پاسخگویی به دریانوردان و مسافران است.

کدخبر: 777057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟