4 حادثه کوهستانی در البرز / 6 کوهنورد نجات یافتند

معاون امداد و نجات استان البرز از امدادرسانی نجاتگران البرزی به ۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در حوادث کوهستان خبر داد.

به گزارش رکنا، امیر عباسپور با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ حادثه کوهستان در استان روی داده که طی آن ۶ نفر حادثه دیده و آسیب دیده وجود داشته گفت: از ظهر روز گذشته تاکنون ۴ حادثه در مناطق مختلف استان امدادرسانی شده است، از جمله حادثه ارتفاعات بزرگراه تهران-شمال در محدوده تونل ۱۷ و ۱۸ که ساعت ۲۲:۰۵ شب گذشته گزارش شد و طی آن ۲ نفر که مسیر خود را گم کرده بودند توسط نجاتگران پایگاه شهرستانک به منطقه امن هدایت شدند.

3 مصدوم در ارتفاعات البرز

عباسپور افزود: در حادثه دیگری که ظهر روز گذشته در محدوده پایگاه عظیمیه روی داد به ۲ نفر که دچار حادثه شده بودند امدادرسانی و یک نفر از آنها که از ناحیه مچ پا مصدوم شده بود توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: در حادثه دیگری که ساعت ۱۱:۰۹ امروز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۲ رخ داد، به فردی ۳۳ ساله که دچار آسیب براثر سقوط از ارتفاعات منطقه آتشگاه مجروح شده بود امدادرسانی و پس از دسترسی،تثبیت و انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی با انجام عملیات تخصصی تیم کوهستان عظیمیه کرج و ایجاد کارگاه مصدوم از ارتفاعات به منطقه امن انتقال و جهت اعزام به مرکز درمانی تحویل نیروهای اورژانس شد.

گرفتارشدن یک کوهنورد در ارتفاعات امیران

عباسپور افزود: ساعت۱۲:۱۳ جمعه نیز گزارشی مبنی بر گرفتارشدن یک نفر در ارتفاعات امیران پایین طالقان به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات استان البرز اعلام شد که تیم عملیاتی شهرستان طالقان در محل حادثه حاضر و پس از دسترسی به فرد حادثه دیده، با همکاری مدیریت بحران و دهیاری منطقه، وی را به نقطه امن انتقال دادند.

وی از همشهریان و هموطنان خواست با رعایت نکات ایمنی و اصول کوهنوردی اقدام به صعود و پیمایش مناطق صعب العبور کنند و پیش بینی ها و احتیاط لازم را جهت پیشگیری از حوادث ناگوار انجام دهند.

سامانه ۱۱۲ "ندای امداد" استان البرز در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان است.

کدخبر: 773271 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟