6 ساعت تلاش برای نجات جان کوهنورد 44 ساله در ارتفاعات دارآباد

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات با پشتیبانی تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات موفق شدند پس از ۶ساعت، کوهنورد ۴۴ ساله را که در ارتفاعات دارآباد تهران سقوط و شدیداً مصدوم شده بود به بیمارستان میلاد تهران منتقل کنند‌.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعدازظهر دیروز در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، مبنی بر سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات کوهستانی دارآباد (منطقه باغچه خلیل) و اعلام مصدومیت شدید کوهنورد که به علت عدم رعایت اصول ایمنی و سقوط از درخت به وقوع پیوسته بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی جست‌‌وجو و نجات به همراه پزشک از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند و یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن امدادگران مشخص شد کوهنورد مذکور از درختی سقوط کرده که دچار آسیب دیدگی شدید هر دو پا و دو دست شده و پس از اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و مراقبت‌های پزشکی توسط تیم اعزامی به محل امن منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: به علت صعب العبور بودن مسیر و شدت جراحات مصدوم، در نهایت با تلاش نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان هلال احمر شمیرانات پس ازحدود ۶ ساعت عملیات، درخواست اعزام بالگرد شد ‌که سریعاً تیم امداد هوایی سازمان امداد و نجات به محل حادثه اعزام و مصدوم را پس از تثبیت فیزیکی به بیمارستان میلاد تهران انتقال دادند.

فتحی یادآور شد: شهروندان در صورت وقوع حوادث این چنینی می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 607558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟