واژگونی 206 در مشهد جان یک نفر را گرفت + عکس

در هنگام رانندگی زمانی که خواب به سراغت می آید، تکان های  اتاق خودرو هم می شود گهواره ات و همه چیز مهیای چرتی چند ثانیه ای می شود. تا به خودت بیایی دیگر نمی توانی سر و ته خودرو را جمع کنی و آنچه که نباید، اتفاق می افتد.

به گزارش رکنا، حادثه ای تکراری که اگرچه بارها در جاده های کشور اتفاق افتاده اما همچنان ادامه دارد و عمده ترین علت تصادفات را هم به خود اختصاص داده است. هنوز عده ای هستند که با نادیده گرفتن موارد ایمنی و رعایت نکردن توصیه های پلیسی صحنه ای خونین و مرگ بار را در سطح جاده رقم می زنند.

بنا بر گزارش اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور در 9 ماه ابتدایی امسال 257 هزارو 788 نفر در سوانح رانندگی کشور دچار حادثه شده اند که 13 هزار و 142 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده و 244 هزارو 646 نفر نیز زخمی و راهی بیمارستان و مراکز درمانی شده اند.

طبق این گزارش از میان قربانیان حوادث رانندگی 10هزارو 560 نفر مرد و 2 هزارو 582 نفر زن بوده اند. همچنین 178 هزارو 208 نفر از مصدومان سوانح رانندگی مرد و تعداد 66 هزارو 438 نفر زن هستند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی کشور در حوزه تصادفات منجر به فوت، خراسان رضوی بعد از استان های فارس و تهران در جایگاه سوم قرار دارد. از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال 827 نفر در جاده های درون شهری و برون شهری استان خراسان رضوی جان خود را از دست داده اند که 651 نفر از قربانیان این حوادث مرد و مابقی زن بوده اند.

در زمینه مصدومان تصادفات نیز 21 هزارو 123 نفر در جاده های برون و درون شهری سطح استان زخمی و راهی بیمارستان شده اند.

شامگاه حادثه در جاده گلبهار

در تازه ترین حادثه جاده ای استان نیز که شامگاه دوشنبه رخ داد یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 در حوالی شهر مشهد دچار سانحه شد و پس از انحراف از مسیر اصلی با چند درخت تصادف کرد و بعد از چند مرتبه غلت زدن و برخورد با درختان در حاشیه جاده واژگون شد.

اعلام این خبر از سوی چند راننده عبوری، بلافاصله تیم های امدادی و پلیس را سرخط محل حادثه کرد و زمانی نگذشت که خودروهای آتش نشانی، اورژانسی، انتظامی و پلیس راه به صحنه سانحه رانندگی رسیدند.

محل حادثه در جاده گلبهار-مشهد قرار داشت و در بررسی های اولیه مشخص شد که سرنشینان خودرو خسارت دیده داخل اتاق مچاله شده آن محبوس و به شدت مصدوم شده اند.

تأیید مرگ سرنشین206

نیروهای آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق خودرو و جلوگیری از حریق احتمالی آن ، وضعیت نیمه واژگون خودرو را در محل تثبیت کردند. در اقدام بعدی مأموران سازمان آتش نشانی سقف پژو 206 را با استفاده از قیچی های برقی برش داده و سرنشینان حادثه دیده خودرو را رها سازی کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

در همان بررسی های بالینی سرنشینان خودرو 206 حادثه دیده از سوی تکنیسین های اورژانس، فوت یکی از آن ها به دلیل شدت صدمات وارده تأیید شد. دو فرد زخمی نیز بلافاصله به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل شدند.

به گفته آتشپاد دوم ،مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد صحنه تصادف پس از بازگشایی معبر، در اختیار عوامل پلیس راه قرار گرفت و جسد متوفی نیز  به عوامل انتظامی حاضر در محل تحویل داده شد.

تصادفی دیگر در کیلومتر 25

ساعتی بعد از این حادثه مرگ بار سانحه جاده ‌ای دیگری، در کیلومتر ۲۵ محور نیشابور-سبزوار رخ داد. اگرچه در این حادثه رانندگی سه دستگاه خودرو کامیون با یکدیگر برخورد کرده و موجب واژگونی خودرو سواری ال 90 شده بودند  اما طبق اعلام رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور خوشبختانه این تصادف جاده ای کشته نداشت.

به گفته مصطفی افشارنیک در این سانحه رانندگی هفت نفر مصدوم شدند که به وسیله سه دستگاه آمبولانس به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

کدخبر: 769142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟