2 بار خودکشی پدر بیکار در کرمانشاه / پسر 10 ساله فدای پدر شد + عکس

اهدای عضو مردجوان در تهران انجام شد. با اهدای عضو مردجوان 3 نفر جان دوباره ای پیدا کردند. اهدای عضو مردجوان با رضایت اولیای دم انجام شد. اهدای عضو مردجوان نام او را ماندگار کرد. در جریان این اهدای عضو، کلیه ها و کبد بیمار مرگ مغزی اهدا شد.

به گزارش رکنا، اولین روزهای بهمن ماه امسال بود که صدای شلیک گلوله در یکی از محله های شهر کنگاور پیچید. مردم محل با شنیدن صدای شلیک سراسیمه از خانه خارج شدند و با صحنه ای دلخراش روبه رو شدند.

اهدای عضو

مرتضی محمدی فرح 42 ساله درحالی که یک اسلحه کلت کمری در دست داشت با بدنی غرق درخون روی زمین افتاده بود.با تماس شهروندان، مردجوان به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت اما شانس با او یار نبود و او دچار مرگ مغزی شد.

اهدای عضو به 3 بیمار در کرمانشاه

برادر محمد درباره حادثه می گوید: برادرم از همسرش جدا شده بود، بیکار شده بود، به اعتیاد رو آورده بود و بعد ترک کرد. همه این فشار ها باعث شده بود افسردگی بگیرد. خیلی تلاش کردیم تا دوباره روحیه اش را به دست بیاورد اما فایده ای نداشت.

او ادامه می دهد: این اولین بار نبود که بردارم اقدام به خودکشی کرده بود، چند روز قبل از ماجرای شلیک ، او قصد داشت با خوردن قرص برنج دست به خودکشی بزند اما موفق نشد ولی متاسفانه پسر 10 ساله اش بعد از بیهوش شدن پدرش قرص برنج خورد و جانش را از دست داد. این اتفاق بیشتر از قبل باعث شد افسردگی برادرم بیشتر شود.

اقدام برای رضایت از خانواده

با تایید مرگ مغزی محمد، پزشکان به خانواده او پیشنهاد دادند تا وقتی زمان هست اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

برادر محمد اینطور می گوید: وقتی پزشکان، گفتند برادرم مرگ مغزی شده و باید اعضای بدنش را اهدا کنیم ماجرا را با خانواده ام درمیان گذاشتم. وقتی مطئن شدیم دیگر امیدی به بازگشت محمد به زندگی وجو ندارد تصمیم گرفتیم اعضای بدن او را اهدا کنیم.

با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی به تهران منتقل شد و پزشکان موفق شدند کبد و کلیه های او را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

کدخبر: 768476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟