هشدار هواشناسی برای 23 استان / 24 ساعت باران و باد  شدید در راه است !

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور شده و در استان‌های خوزستان،‌ لرستان،‌ چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد باعث ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

به گزارش رکنا، سامانه بارشی سه‌شنبه در مناطق غرب، جنوب غرب،‌ مرکز،‌ شمال شرق، برخی مناطق شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز باعث بارش می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. پنجشنبه نیز در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1400/11/11

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/11/12

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، رعدو برق و رخداد مه.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/11/11: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و نوار غربی اصفهان.

سه‌شنبه 1400/11/12: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، جنوب کردستان، جنوب زنجان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، شمال کرمان و یزد.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف ، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، احتمال لغو یا تاخیر در پروازها، احتمال آب گرفتگی معابر شهری و احتمال خسارت به محصولات و آسیب به ماشین‌آلات‌ کشاورزی.

توصیه: لغو سفرهای غیرضروری، پرهیز از توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو، تجهیز خودرو ها به تجهیزات زمستانی و سوخت لازم و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای عملیات برف‌روبی.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه 1400/11/12

زمان پایان: چهارشنبه 1400/11/13

نوع مخاطره: وزش باد شدید

منطقه اثر: نیمه شمالی فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خوزستان و جنوب خراسان رضوی.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف تابلوهای تبلیغاتی، درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده.

کدخبر: 767900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟