وحشت مردم همدان از حضور گرگ در یک پارک +فیلم
حجم ویدیو: 3.04M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06

به گزارش رکنا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: تصاویر منتشر شده حضور گرگ در این بوستان را نشان می دهد.

مهدی صفی خانی گفت: رفتارهای این گرگ ها در تصاویر نشان می دهد علائم بالینی از ابتلا به بیماری هاری ندارند و دو رگه از نژاد سگ و گرگ (هیبرید) هم نیستند بنابراین احتمال حمله این حیوانات به انسان کم است.

نژاد دورگه گرگ و سگ به انسان ها نزدیک می شوند و احتمال حمله این نوع حیوان به انسان وجود دارد اما گرگ ها اگر به بیماری هاری مبتلا نباشند کمتر به انسان ها حمله می کنند.

حضور یک گرگ در همدان

او از شهروندان خواست از حضور شب هنگام در بوستان های حاشیه شهر برای پیشگیری از خطر حمله حیوانت وحشی به آن ها خودداری کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: برهم خوردن جمعیت گونه های جانوری و حیوانی در محیط زیست به دلیل مداخله های انسانی و کاهش طعمه های این حیوانات در طبیعت و تجاوز انسان به طبیعت  موجب حضور گرگ ها در حاشیه شهرها شده است .

پیشتر این مکان هایی که اکنون حریم شهری است زیستگاه طبیعی حیوانات وحشی از جمله گرگ بوده است.

صفی خانی مدیریت نادرست پسماند را از دیگر علل حضور حیوانات وحشی در حریم شهرها دانست و گفت: وقتی این حیوانات در بین زباله ها غذای مورد نیاز خود را تامین کنند طبیعی است که برای سیر شدن و یافتن غذا به حریم شهر ها می آیند.

او از بین بردن سگ ها برای دفاع از حریم شهرها  و یا غذا دادن به سگ ها و نبود انگیزه در این حیوانات برای شکار و حمله به حیوانات وحشی را از دیگر علل حضور حیوانات وحشی در حریم شهرها و زیستگاه انسان عنوان کرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان گفت: حضور این حیوانات در حریم شهرها و یافتن غذا و خو گرفتن به زندگی انسان  برای ادامه حیات این حیوانات هم خطرناک است و گونه حیوانی ممکن است تهدید شود و از طرفی هم ممکن است در شرایط غیرعادی این حیوانات به انسان ها هم حمله کنند.

صفی خانی از شهروندان خواست از سر دلسوزی اقدام به غذارسانی به حیوانات نکنند و  زباله‌های خود را نیز رها نکنند، چرا که تغییر ساختار غذایی حیوانات وحشی در بلند مدت موجب نزدیکی آن‌ها به انسان و خطرات بعدی خواهد شد.

او گفت: کارکنان محیط زیست شب هنگام در برخی اماکن و بوستان هایی که ممکن است حیوانات وحشی حضور داشته باشند گشت زنی می کنند.

 

کدخبر: 765996 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟