نجات فرد سرمازده در جاده پروج خلخال/ سرنشینان 20 خودرو از مرگ حتمی نجات یافتند + عکس

روح الله علیزاده، مسؤول عملیات و امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان خلخال از نجات یک فرد سرمازده در جاده پروچ به خلخال خبر داد.

به گزارش رکنا، وی افزود: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به علت کولاک در گشت‌زنی بودند که با تماس فردی با تلفن 112 ندای امداد و درخواست کمک در جاده روستایی پروچ، سریعا با فراخوانی تیم‌ها به منطقه، پس از طی مسافت 10 کیلومتری در جاده برفی روستای لمعه دشت به پروچ، رد پای موتورسواری دربرف‌ها را مشاهده کردند.

مسؤول عملیات و امداد و نجات جمعیت هلال احمر خلخال بیان کرد: امدادگران با سرعت با دنبال کردن این رد پا به موتوری که در کنار جاده رها شده بود رسیدند ولی متاسفانه خبری از راکب آن نبود. جستجو تا ساعت ۱ بامداد ادامه یافت و در نهایت با فاصله ۷۰۰ متر از نقطه رها شدن موتور، پیکری بی‌جان در برف پیدا شد.

علیزاده تصریح کرد: فرد مذکور ساعت ۱۴ روز ۲۶ دی ماه از فیروز آباد که محل کار وی بوده به قصد منزل با موتور حرکت و پس از ده ساعت حرکت با موتور به‌دلیل بارش سنگین برف در جاده روستایی کوثر به پروچ و لمعه دشت خلخال گرفتار کولاک می‌شود و به خاطر این‌که راحت‌تر خود را به روستا برساند موتور را رها و با پای پیاده مسیر را در تاریکی شب ادامه می‌دهد که متاسفانه به‌دلیل کولاک شدید و ضعف بدنی در نزدیکی روستای گزاز از هوش می‌رود.

وی ادامه داد: پس از یافتن فرد مورد نظر، سریعا اقدامات اولیه نجات از سوی امدادگران با انتقال وی به آمبولانس جمعیت انجام و سریعا به بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال منتقل شد.

امدادگران جمعیت هلال احمر خلخال شب گذشته در کولاک شدید در محور خلخال به فیروز آباد و خلخال به کوثر و خلخال به اسالم بیش از ۲۰ خودرو با سرنشینان را از مرگ حتمی نجات دادند.

 گفتنی است؛ کولاک شدید در جاده‌های کوهستانی خلخال باعث ممنوعیت تردد کامیون‌های مفصل‌دار از سوی پلیس راه شده تا به لحاظ بار سنگین و جلوگیری از قیچی شدن این خودروها از ضررهای مالی و جانی در مسیر کولاکی سرچم به خلخال و سرچم به اردبیل جلوگیری شود.

همچنین در کیلومتر ۷۰ محور اردبیل به سرچم با حضور امدادگران و نجات‌گران پایگاه جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر، ده‌ها خودرو در برف و کولاک به مسیرهای خود هدایت شدند.

کدخبر: 763219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟