زن سرپرست خانوار سیل زده: به داد کودکان یتیم من برسید / آسیب دیدن 700 خانه بر اثر سیل در هرمزگان  + فیلم
حجم ویدیو: 9.50M | مدت زمان ویدیو: 00:00:57

در روزهای اخیر شاهد سیل در هرمزگان بودیم. سیل در هرمزگان همزمان با سیل در برخی از دیگر استان های جنوبی کشور رخ داد. سیل در هرمزگان حدود هزار میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و تاسیسات این استان خسارت زد. سیل در هرمزگان به حدود 700 واحد مسکونی در این استان آسیب زد. آخرین تصاویر دریافتی رکنا از سیل در هرمزگان که در فیلم بالا قابل مشاهده است، نشان می دهد که اوضاع سیل زدگان در محله سنگی شهرستان رودان استان هرمزگان، مانند سایر مناطق این استان بسیار اسف بار است و سیل زدگان نیاز ویژه ای به امدادرسانی و توجه نهادهای مسئول دارند.

قطعی آب و برق در برخی روستاهای سیل زده هرمزگان

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند روزی است که بارندگی های شدید و وقوع سیلاب وسیع در برخی استان های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و بوشهر منجر به بروز خسارت های گسترده ای در این استان ها شده است و با وجود کمک رسانی نهادهای امدادی، شاهد وضعیت نامناسب بسیاری از سیل زدگان این استان ها هستیم.

علی رئوفی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت خسارات ناشی از سیل در این استان به خبرنگار رکنا گفت: هم اکنون 3 روستا در استان هرمزگان شاهد قطعی برق و 8 روستا شاهد قطعی آب هستند که امیدواریم با برطرف شدن مشکل جاده ها، به زودی قطعی آب و برق در این روستاها نیز برطرف شود.

وی افزود: هم اکنون چادرهای زیادی به سیل زدگان استان تحویل داده شده و تلاش شده است همه افرادی که آب وارد منازل آنها شده بود، در چادرها اسکان داده شوند. همچنین مواد غذایی برای سه روز تحویل خانوارهای سیل زده شده است.

سیل زدگان هرمزگان وام می گیرند

رئوفی با اشاره به آخرین مصوبات ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان عنوان کرد: براساس مصوبات این ستاد، قرار است وام کشاورزانی که در سیل اخیر آسیب دیده اند، به مدت دو سال امهال شود و همچنین تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این کشاورزان قرار گیرد تا بتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند. ضمن این که قرار شده است بذر رایگان در اختیار کشاورزانی قرار گیرد که می توانند در سطح استان به کشت دوم بپردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان با بیان این که بنیاد مسکن مشغول برآورد تعداد منازل آسیب دیده و میزان خسارات واردشده به منازل مسکونی در استان هرمزگان است، گفت: قرار شده است که به سیل زدگان استان نیز مانند زلزله زدگان اخیر، هم مبلغی به صورت بلاعوض و هم وامی برای بازسازی منازل آسیب دیده پرداخت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: هنوز میزان وام پرداختی به سیل زدگان هرمزگان مشخص نشده است و مقدار این تسهیلات بعد از نهایی شدن برآوردهای بنیاد مسکن معین خواهد شد. البته قطعا میزان تسهیلات و کمک های بلاعوض پرداختی به افرادی که منزل آنها بر اثر سیل آسیب دیده، با میزان تسهیلات پرداختی به کسانی که فقط وسایل منزل آنها دچار آسیب شده است، متفاوت خواهد بود.

ورود آب به منازل اهالی رودان به دلیل لایروبی نشدن رودخانه ها

رئوفی با بیان این که حدود 700 واحد مسکونی در سطح استان هرمزگان بر اثر وقوع سیل دچار آسیب شده اند، گفت: هنوز آمار دقیق واحدهای خسارت دیده بر اثر سیل اخیر در استان هرمزگان مشخص نیست و قرار است در آینده ای نزدیک، دهیاری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها به تجمیع آمار دقیق خسارات وارده به واحدهای مسکونی در سیل هرمزگان بپردازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان ادامه داد: سیل اخیر در استان هرمزگان بیشترین خسارات را به شهرستان های میناب، هشت بندی و رودان وارد کرده است و در روزهای گذشته بیشترین بارندگی در شهرستان میناب و کمترین بارندگی در شهرستان جاسک رخ داد.

این مقام مسئول در استانداری هرمزگان تاکید کرد: با توجه به این که مسیل ها در شهرستان رودان بسته بود و رودخانه ها لایروبی نشده بود، آب زیادی وارد شهر و منازل و باغات اهالی شهرستان رودان شده و این مساله منجر به خسارت دیدن زیاد بخش قابل توجهی از اهالی این شهرستان شده است.

وی در پایان تصریح کرد: برآوردهای اولیه ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان نشان می دهد که سیل اخیر حدودا هزار میلیارد تومان به واحدهای مسکونی و تاسیسات گوناگون استان هرمزگان خسارت زده است، اما برای به دست آوردن رقم دقیق تر در این زمینه، همچنان باید صبر کنیم. 

کدخبر: 759498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟