اجاق گاز جان 3 ایرانی را گرفت

 نخستین اتفاق یکشنبه شب در روستای گویتر مرزن آباد شهرستان چالوس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که زنی 41ساله برای گرم‌کردن خانه از چراغی تک شعله استفاده کرده بود اما این کار باعث جمع شدن گاز منواکسید کربن در خانه شد و همین اشتباه جان این زن و پسر 13ساله‌اش را گرفت.

به گزارش رکنا، صدرالله ردایی، بخشدار مرزن آباد در این‌باره گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد حادثه به‌دلیل استنشاق گاز منواکسیدکربن چراغ تک شعله اتفاق افتاده و حادثه تلخی را رقم زده است. او از شهروندان خواست برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی از وسایل گاز سوز استاندارد استفاده کنند و با توجه به سرمای هوا نکات ایمنی را به‌طور جدی رعایت کنند.

دومین حادثه در زنجان اتفاق افتاد و در این حادثه استفاده از اجاق گاز برای گرم شدن به قیمت جان مردی 62ساله تمام شد. سرهنگ داوود مرسلی، فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در توضیح این حادثه گفت: این مرد در یک چادر نگهبانی در ساختمانی نیمه کاره برای گرمایش از اجاق گاز تک شعله استفاده کرده بود که همین کار باعث نشت گاز منواکسید کربن شد.

او ادامه داد: هرچند دقایقی بعد از این حادثه امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند اما تلاش‌های آنها برای نجات جان این مرد نتیجه نداد و او فوت شد.

منبع: همشهری

کدخبر: 758612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟