سیل در راه 4 استان جنوبی ایران / هشدار قرمز هواشناسی

سیل در راه است. سیل در راه جنوب ایران است. فردا در چهار استان جنوبی کشور سیل رخ خواهد داد. سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع سیل در چهار استان جنوبی کشور، اعلان قرمز صادر کرده است. فردا در استان های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان شاهد وقوع سیل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سازمان هواشناسی در پی احتمال وقوع سیل در چهار استان جنوبی کشور در روز یکشنبه 12 دی، هشدار قرمز صادر کرد.

براساس اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی، فردا در استان های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان، احتمالا شاهد بارش شدید باران همراه با رعد و برق، ریزش تگرگ و وزش شدید باد خواهیم بود.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که در چهار استان ذکرشده، فردا احتمال شاهد سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، امکان آبگرفتی منازل در مناطق مستعد، جاری شدن روان‌آب، اختلال در تردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده ها و خسارت به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

سازمان هواشناسی با صدور اعلان قرمز درباره احتمال وقوع سیل در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس، توصیه هایی نظیر اجتناب از توقف، تردد و جمع آوری تجهیزات در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از سفر و تردد در جاده ها، عدم تردد در خیابان های واقع شده در مسیل ها، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، بازگشایی دهانه پل ها، پاکسازی آبروهای منازل، جلوگیری از هرگونه فعالیت کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ رو و جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها را به اهالی این استان ها ارائه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین خواستار آمادگی راهداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس شده است.

کدخبر: 757634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟