پرویز صبری کیست ؟ / این جانباز فرشته نجات شد + عکس

به گزارش رکنا، اولین روزهای دی ماه امسال بود که پرویز صبری 55 ساله با سردرد و حالت تهوع شدید وارد خانه شد اما هیچ کس فکرش را نمی کرد چه ماجرای هولناکی در انتظار مردی است که سالها پیش در دوران دفاع مقدس دچار موج گرفتگی شد و به جانبازی رسید.

ملیحه زنجان نراقی همسر پرویز از آن روز اینطور می گوید: پرویز که وارد خانه شد حالت تهوع شدید داشت. می گفت پشت سرش درد می کند،10دقیقه ای در این وضعیت بود تا اینکه با اورژانس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم. تا به حال امکان نداشت پرویز را در این وضعیت دیده باشیم. خیلی ترسیده بودم ، رنگ پرویز هم پریده بود و هر لحظه حالش بدتر می شد. تکنسین های اورژانس که از راه رسیدند گفتند به احتمال زیاد دچار خونریزی مغزی شده است و بلافاصله او را به بیمارستان شهیدرجایی منتقل کردند.

پرویز پس از انتقال به بیمارستان، تحت نظر پزشکان قرار گرفت اما شدت صدمه ای که به مغز او بر اثر خونریزی وارد شده بود به حدی بود که از همان ابتدا مشخص شد زنده ماندنش بیشتر شبیه معجزه است.

همسر پرویز می گوید: 2 روز از بستری شدن همسرم می گذشت که پزشکان آب پاکی را روی دستمان ریختند و گفتند او دچار مرگ مغزی شده و دیگر به زندگی بر نمی گردد. همان موقع بود که تصمیم گرفتم اعضای بدن همسرم را اهدا کنم.

وی در ادامه گفت: همین چند وقت پیش بود که با پرویز درباره اهدای عضو صحبت می کردیم . به او گفتم قول بده اگر یک روز دچار مرگ مغزی شدم حتما اعضای بدنم را اهدا کن اما فکرش را نمی کردم این اتفاق برای مردی قرار است رخ دهد که در بدترین شرایط کنارم بود و همیشه به من کمک می کرد. پرویز مرد خوش مشربی و خوشحالی بود، هر زمان کسی احتیاج به کمک داشت او پیش قدم می شد به همین خاطر مطمئن بودم از اهدای اعضای بدنش راضی است.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا گفت: با رضایت اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان شهید رجایی به بیمارستان سینا منتقل شد .

وی ا فزود: با تلاش پزشکان اعضای بدن بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

کدخبر: 757547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟