جعفری روحی  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: ساعت ۲۰ و ۴ دقیقه شامگاه یکشنبه ۵ دی ماه طی تماس أحدی از شهروندان با اورژانس، گازگرفتگی چند نفر از اعضای یک خانواده در مجتمع نیکان واقع در شهرک پونک  گزارش شد؛ دقایقی پس از دریافت این گزارش موارد مشابهی در دیگر واحدهای مسکونی این مجتمع هم  گزارش شد که بلافاصله ۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌ آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

گازگرفتگی در یک مجتمع مسکونی ۳۰ مصدوم برجای گذاشت

به گزارش رکنا، او با بیان اینکه افرادی که دچار مسومیت شده بودند، پس از  معاینه اولیه به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند، افزود: ۳۰ شهروند زنجانی به علت نشت گاز در یک مجتمع آپارتمانی دچار مسمومیت شده اند که هیچ‌کدام از این افراد وضعیت وخیم و بدحالی نداشته و پس از دریافت اکسیژن بهبود پیدا کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: این حادثه  فوتی نداشت.

امیرفضلی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان هم گفت: در پی اعلام انتشار گاز دی‌اکسیدکربن در آپارتمان‌های احرارنیکان واقع در منطقه پونک زنجان نیرو‌های سازمان آتش‌نشانی از ایستگاه ۳ در محل حادثه حاضر شدند.

او  افزود: نیرو‌ها پس از حضور در محل متوجه شدند که به علت  استفاده نکردن از دودکش ساکنان مجتمع احرارنیکان بلوک یک و دو دچار سردرد و تهوع شده‌اند.

مدیرعامل آتش نشانی زنجان علت وقوع حادثه را انتشار گاز دی‌اکسیدکربن از راکت مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: همین موضوع موجب مسمومیت ۳۰ نفر از ساکنان شده بود.

امیرفضلی با اشاره به اینکه خروج زانویی دودکش موجب وقوع این حادثه شده بود، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در فصول سرد سال نکات ایمنی را در این موارد رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

کدخبر: 755700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟