75 خودرو گرفتار کولاک در آذربایجان‌غربی امدادرسانی شدند

امیر جعفرزاده روز شنبه افزود: در طی تماس‌های مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر گرفتار شدن ۲۸ خودرو در ۱۰ کیلومتری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کله گاوی شهرستان مهاباد از محور مهاباد به سردشت( گردنه زمزیران) پایگاه امداد و نجات جاده ای بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی استان و با هدف امداد رسانی به سر نشینان خودروهای گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش رکنا، وی گفت: تیم‌های عملیاتی پایگاه پس از طی مسیر در این عملیات به ۲۲ خودرو شامل، یک دستگاه نفتکش، یک دستگاه کامیونت، یک دستگاه مینی بوس و ۱۹ دستگاه خودروی سواری به استعداد ۷۵ نفر امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی افزود: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی بیسکویت، خرما، آب معدنی در بین این افراد توزیع کردند، این عملیات بیش از چهار ساعت به طول انجامید.

جعفرزاده تاکید کرد: همچنین امدادگران این نهاد به ۱۰ خودروی گرفتار شده به استعداد ۸نفر در محور تکاب، ۶ خودرو به استعداد ۱۲ نفر در محخور اشنویه، ۲ دستگاه تریلی در محور نقده،  یک دستگاه خودروی سواری به استعداد چهار نفر در محور ایواوغلی مشغول امداد رسانی به متاثرین از کولاک بودند.

 اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

کدخبر: 754922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟