امدادرسانی به 323 سرنشین گرفتار در خودرو در برف و کولاک

به گزارش رکنا، مرتضی سلیمی روز چهارشنبه  با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در حوادث جوی (سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک) از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هموطنان در 16 استان (آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و هرمزگان) متاثر از حوادث جوی بوده اند.

وی درباره فعالیت ۸۷۵ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۱۷۵ تیم توضیح داد: در این مدت ۳۲۳ دستگاه خودروی گرفتار به همراه سرنشینان آنها از برف و کولاک رهاسازی شدند و تخلیه آب از ۹۸ واحد مسکونی دچار سیل و آبگرفتگی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۱۶ استان یاد شده در حال انجام سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به متاثران از حوادث جوی هستند، افزود: تا ساعت ۶ امروز ۲۹ آبان ۹۸، هزار و ۵۱۲ تخته پتو، ۱۵۷ بسته غذایی، ۲ هزار و ۵۵۰ قوطی کنسروجات، ۷۵۱ قرص نان، ۱۹۱ بطری آب معدنی، ۸۷ کیلوگرم خرما، ۱۴۵ کیلوگرم برنج، ۶۰ کیلوگرم حبوبات، ۶۴ کیلوگرم روغن، ۵۶ کیلوگرم قند و شکر و ۶۹۷ کیلوگرم نایلون در بین متاثرین از حوادث جوی (سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک) توزیع شده است.

سلیمی اضافه کرد: امدادرسانی از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر با جدیت کامل در مناطق متاثر از حوادث جوی استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، گلستان، مازندران و هرمزگان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟