4 کشته دراولین برف پاییزی در جاده های کشور

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: صبح دیروز وقوع دو سانحه رانندگی متفاوت در آزادراه پیامبر اعظم(ص) این استان چهار کشته و هشت مصدوم به جا گذاشت. وحید شادی نیا افزود: ساعت 8:30 دیروز، با اعلام واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آزادراه پیامبر اعظم(ص)، محدوده خیرآباد، 5کیلومتر بعد از عوارضی بستان آباد، بلافاصله کارشناسان اورژانس به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر مصدوم شدند که مصدومان حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان بستان آباد انتقال یافتند.

به گزارش رکنا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: ساعت 8:45 دیروز نیز گزارشی مبنی بر وقوع سانحه‌ای دیگر در لاین روبه رویی سانحه قبلی در محدوده قره‌بابا به مرکز اورژانس استان اطلاع داده شد. وی افزود: در این حادثه نیز سه دستگاه خودرو شامل یک کشنده تریلر، اتوبوس و سواری با یکدیگر برخورد کرده بودند که رانندگان تریلی و سواری (گشت اداره راه) فوت کردند و سه نفر از سرنشینان اتوبوس مصدوم شدند. آزادراه پیامبر اعظم (تبریز - زنجان) به دلیل بارش برف و باران   لغزنده بود.

استقرار نیروهای امدادی در گردنه‌های برفی ۱۶ استان

همچنین به گزارش شبکه خبر، بارش برف و باران که از جمعه گذشته شروع شده است، همچنان در برخی مناطق کشور ادامه دارد. در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش‌ها به صورت برف گزارش شده است. در تهران هم بیشتر مناطق، بارانی بود و در برخی محله‌ها هم مردم شاهد بارش برف پاییزی بودند. اما همزمان با بارش برف، نیرو‌های راهور، راهداران و امدادگران روز‌های پرکاری داشتند. نیرو‌های راهداری، اورژانس و هلال احمر در پایگاه‌ها و گردنه‌های برفی ۱۶ استان مستقر هستند.

بارش نخستین برف پاییزی در آذربایجان غربی هم دیروز مدارس ارومیه را تعطیل کرد. پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر در ارومیه، اشنویه و چالدران به بیش از ۲۷۰ نفر از سرنشینان خودرو‌های گرفتار در برف امدادرسانی کردند. بارش برف در آذربایجان شرقی، تبریز و برخی شهر‌های استان را نیز سفیدپوش کرد.

گستره بارش‌ها دیروز علاوه بر نیمه غربی، برخی مناطق مرکزی، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران را در بر گرفت. هواشناسی درباره طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در چند استان هشدار داده است.

هشدارهای پلیس راهور به مسافران

در همین حال رئیس مرکز فرماندهی و کنترل اطلاعات پلیس راهور ناجا با اشاره به بارش برف و باران در بعضی جاده های کشور گفت: همه تلاش‌ها بر این است که با آمادگی کامل در محور‌ها حضور داشته باشیم. در این شرایط لازم است رانندگان حمل و نقل باری و مسافربری، زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند. سرعت کمتر و سرعت مطمئنه را در این شرایط به رانندگان توصیه می‌کنیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ شیرانی خطاب به رانندگان افزود:  همچنین فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنید. داشتن زنجیر چرخ بسیار ضروری است. برای مثال دیروز در آزاد راه تهران-شمال، بارندگی به صورت مختصر بود اما در حدود ۱۰ کیلومتر جلوتر در محدوده سنگان، بارش سنگین و کولاک را شاهد بودیم. وی ادامه داد: اطمینان از سیستم گرمایشی خودرو، برف پاک کن و پر بودن باک سوخت خیلی مهم است. سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: در این وضعیت هماهنگی لازم میان تیم‌های امدادی و خدماتی مانند اورژانس، راهداری و هلال احمر برقرار شده است. همه گروه‌های پلیس راه در استان‌هایی که شرایط جوی خاص از روز جمعه تا سه شنبه دارند، به صورت آماده باش قرار گرفتند. وضعیت جاده‌ها به صورت مستمر از طریق پایش دوربین‌های جاده‌ای و اعلام به تیم‌های گشتی در محور‌ها در حال انجام است. از روز گذشته بارش‌ها شروع شده و خوشبختانه تا الان مشکلی گزارش نشده است. رئیس مرکز فرماندهی و کنترل طلاعات پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست در شرایط بارانی سرعت خود را کاهش دهند؛ چرا که آن‌ها امانتدار جان و اموال مسافران هستند لذا باید نکات ایمنی در این شرایط به خوبی رعایت شود.

 

کدخبر: 752886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟