خداحافظی تلخ پسر 13 ساله با پدرش / بهنام با آرزوهایش جان بخشید

به گزارش رکنا، 2 سال پیش وقتی به دلیل ضایعه مغزی راهی بیمارستان شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت دوباره به زندگی بازگشت اما 2 سال بعد وقتی فرزند بهنام هاشمی به 13 سالگی رسید، او برای همیشه چشم از دنیا بست تا با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات دهد.

بهروز برادر بهنام درباره ماجرای اهدای عضو برادرش اینطور می گوید: 2 سال پیش که برادرم به بیمارستان رفت و تحت عمل جراحی قرار گرفت خیلی نگرانش بودیم. بعد از انجام عمل، پزشکان اعلام کردند که باید مدام تحت نظر باشد. اگر یک بار دیگر فشار خون او بالا برود معلوم نیست از اتاق عمل زنده بازگردد یا برای همیشه چشمانش را به روی زندگی ببندد.

دوسال بعد و لحظه خداحافظی با بهنام

2 سال از انجام عمل جراحی بهنام گذشته بود و همه چیز عادی به نظر می رسید تا اینکه دوباره فشار خونش بالا رفت و بیهوش روی زمین افتاد.

برادر بهنام می گوید: شوهرخاله ام بهنام را به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل کرد وبه تشخیص پزشکان برادرم به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. این بار هم امیدوار بودیم که او دوباره سلامتی اش را به  دست آورد و سایه سری برای همسر و فرزند 13 ساله اش آرمین باشد اما متاسفانه این بار به آرزویمان نرسیدیم و پزشکان اعلام کردند او دچار مرگ مغزی شده است.

اهدای اعضای بدن بهنام

با اعلام مرگ مغزی بهنام ، پزشکان به خانواده او پیشنهاد دادند تا اعضای بدن بهنام به بیماران نیازمند اهدا شود.

برادر بهنام می گوید: پدرمان را چند سال پیش از دست دادیم و همه تصمیمات مهم زندگی را با مادرمان درمیان می گذاشتیم. به همین خاطر وقتی پزشکان درباره اهدای عضو با ما صحبت کردند ماجرا را به مادر گفتیم. ابتدا او قبول نکرد اما در نهایت با توجه به اینکه با این تصمیم چند نفر جان دوباره ای پیدا می کردند قبول کرد.

اهدای عضو بهنام

نجات جان چند بیمار با اهدای اعضای  بدن بهنام

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره گفت: با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان مدنی کرج به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی در ادامه افزود: با تلاش پزشکان و متخصصان کبد و کلیه ها و نسوج بیمارمرگ مغزی، جان چند بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات داد.

 

 

 

 

کدخبر: 750506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
جعفر پاکزاد
آیا این خبر مفید بود؟